Tūrisma nozares perspektīvas un jauna uzņēmuma ieiešana tirgū
Author
Želve, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Kavale, Lūcija
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Tūrisms ir viena no vadošajām eksporta nozarēm pasaulē, kas, neskatoties uz daudzajiem izaicinājumiem un satricinājumiem, stabili attīstās. Tajā pašā laikā pasaulē un Eiropā tūrisma nozare piedzīvo nozīmīgas izmaiņas: mainās tūristu ceļošanas paradumi, arvien pieaug e-komercijas pielietojums, palielinās tūrisma produktu dažādība un skaits, parādās jauni tūrisma galamērķi. Maģistra darba mērķis ir pamatojoties uz zinātniskās literatūras atziņām un statistisko datu apkopojumu izpētīt tūrisma nozares būtību, tirgus vidi un ietekmējošos faktorus, kā arī izstrādāt pamatojumu un veikt aprēķinus jauna tūrisma uzņēmuma ienākšanai tirgū. Darba gaitā autore secina, lai arī Latvijas tūrisma nozare šobrīd saskaras ar problēmām, kas saistītas ar neatbilstošas kvalitātes tūrisma produktu piedāvājumu, izteikto sezonalitāti un tās radītajām tūrisma komercdarbības apgrozījuma svārstībām, jauna uzņēmuma darbība nozarē būtu iespējama, taču esošajos globalizācijas un saasinātās konkurences apstākļos nepieciešams identificēt savas konkurētspējīgās priekšrocības, lai darbība nozarē būtu veiksmīga. Maģistra darbs sastāv no 97 lapām, kas ietver 25 attēlus, 31 tabulas un 4 pielikumus. Atslēgas vārdi: tūrisms, tūrisma nozare, konkurence, atpūtas komplekss, uzņēmējdarbība. Tourism is one of the leading export industries in the world, which, despite many challenges and shocks, is developing steadily. At the same time, the tourism industry is undergoing significant changes in the world and Europe: habits of tourists are changing, the use of e-commerce is increasing, new tourist destinations are emerging. The aim of the Master's thesis is to understand the nature of the tourism industry, the market environment and influencing factors based on the findings of the scientific literature and the collection of statistical data, as well as to develop the justification and calculations for the arrival of a new tourism company. In the course of this work, the author concludes that despite Latvian tourism industry currently facing problems related to the supply of inappropriate quality tourism products, seasonality and resulting volatility of tourism business turnover, it would still be possible for a new company to operate in the industry. However, it is neccessary to identify specific company’s competitive advantages for it to succeed in industry in current circumstances of glabalization and strong competition. Project amount 97 pages, which includes 25 images, 31 tables and 4 appendices. Keywords: Tourism, competition, recreation center, business.