• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latvijas uzņēmumumu stratēģija ieiešanai ārējā tirgū.

Thumbnail
View/Open
303-64555-Krauze_Arnis.Janis_ak14137.pdf (1.158Mb)
Author
Krauze, Arnis Jānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Karnups, Viesturs Pauls
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir „ Latvijas uzņēmumu stratēģija ieiešanai ārējā tirgū”. Pareizas ārējā tirgus ieiešanas stratēģijas izstrāde ir viens no svarīgākajiem lēmumiem, kas ir jāpieņem uzņēmumam paplašinoties ārējā tirgū, tādējādi sekmējot turpmāko darbību un attīstību. Bakalaura darba mērķis ir rast risinājumu Latvijas IKT nozares uzņēmumu ieiešanai ārējā tirgū, to stratēģiju un veidu izvēli. Bakalaura darba pirmajā nodaļā analizēti ārējā tirgū ieiešanas veidu un stratēģiju teorētiskie aspekti, otrajā nodaļā ir veikta pasaules un Latvijas IKT nozares analīze un nozares regulējošie normatīvie akti un trešajā nodaļā sniegts pamatojums Latvijas IKT nozares uzņēmumu ārējā tirgus ieiešanas stratēģijas izvēlei.
 
The subject of this thesis is “Foreign market entry strategy of Latvian companies”. Developing the right foreign entry strategy is on of the most important decisions that a business has to make when expanding into an external market and thereby contributing to further action and development. The aim of the thesis is to find a solution for Latvian ICT companies entering the foreign market, it’s foreign market entry strategy and mode. The first chapter of this thesis analyzes the theoretical aspects of the foreign market entry strategies and modes, the second chapter is dedicated to the analysis of the ICT industry and it’s legislation, the third chapter provides a solution for Latvian ICT companies entering a foreign market.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39856
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses [9369]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV