Referento grupu ietekme uz patērētāju uzvedību.
Author
Sveķe, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Šķiltere, Daina
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba “Referento grupu ietekme uz patērētāju uzvedību” mērķis ir novērtēt patērētāju referento grupu nozīmīgumu pirkuma lēmuma procesā. Referentās grupas ietekmē indivīda motivāciju, vērtības, attieksmi, kā arī nosaka noteiktu patēriņa standartu, uz kuru tiekties. Informācijas apmaiņas iespējas ar savu referento grupu ievērojami palielinājušās līdz ar mobilo ierīču un sociālo tīklu plašāku lietojumu. Cilvēkiem ir vairāk iespējas, kā brīvi paust savu viedokli, uzzināt citu cilvēku viedokli, sekot līdzi dzīves stila tendencēm, profiliem ar līdzīgām vērtībām, līdz ar to ietekme uz indivīdu palielinās. Maģistra darbs sastāv no trīs daļām: teorētiskās, analītiskās un empīriskās. Teorētiskā daļa apskata, kāda ir referento grupu nozīme patērētāju uzvedībā, analītiskajā daļā tiek analizēti Latvijas iedzīvotāju pirktspēja un dzīves līmenis. Empīriskais pētījums pamato to, ka referentās grupas ietekmē pirkuma lēmuma izdarīšanu. Darba apjoms ir 85 lapaspuses. Darbā iekļauti 25 attēli, 3 tabulas un 5 pielikums. Izmantoto avotu skaits 103. Atslēgas vārdi: referentā grupa, iekšējie faktori, patērētāju uzvedība, patērētāju uzvedība tiešsaistē. The aim of master's thesis “Impact of reference group on consumer behaviorur” is to evaluate the significance of the refernce group in purchase decision process. The refernce groups influence the individual's motivation, values, attitudes and set certain norms. With the increase in the number of social network users, the exchange of information among individuals becomes free free. People are able to express their opinions freely, find out the opinions of others, keep track of trends life style and other tendencies that increase the social impact on the individual. Master's thesis consists of three parts: theoretical, analytical and empirical. The theoretical part examines the role of reference groups in consumer behavior, analytical part analyzes the purchasing power and standard of living in Latvia. An empirical study justifies the impact of the reference group's on a purchase decision The volume of work is 85 pages Work included 25 pictures, 3 tables and five attachments. Number of sources used 103. Keywords: reference group, internal factors, consumer behavior, consumer behavior online