dc.contributor.advisor | Leine, Antra | |
dc.contributor.author | Zaharova, Laura | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2018-07-02T01:09:56Z | |
dc.date.available | 2018-07-02T01:09:56Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.other | 64211 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39991 | |
dc.description.abstract | Žanrus var izmantot, lai efektīvi kategorizētu darbus dažādās sfērās, taču šī pētījuma uzsvars ir uz salīdzinājumu tieši starp divām konkrētām nozarēm – sen pastāvošo daiļliteratūru un nesen izveidojušos videospēļu industriju. Mērķis ir analizēt videospēles no literāra skatupunkta, nosakot, vai starp abiem pastāv līdzības, un kādas tās ir. Šī pētījuma fokusā ir pieci literāro žanru veidi un to iezīmes, kam seko to meklējums un analīze sešās videospēlēs. Lai iegūtu rezultātus, tika pielietoti žanru pētījumi, interpretēšana, naratīva salīdzinājumi un analīze. Pētījuma iznākums liecināja par to, ka lielākā daļa izvēlēto literāro žanru īpašību bija sastopamas arī atbilstošajos videospēļu žanros, novedot pie secinājuma, ka iepriekš minētā izveidē, šīs īpašības ir tikušas ņemtas vērā vai ir izmantotas kā pamats. | |
dc.description.abstract | Genres can be used as effective means of organizing productions in various areas; however this research focuses on the comparison of them across two different fields – the long-established literature and the recently formed videogame industry. The aim is to analyse videogames from a literary perspective determining whether there exist and what are the similarities between the two. The focus of this research is on characteristics of five genres taken from genre fiction, followed by a search and analysis of them in six videogames. To achieve the results, the research methods employed were genre studies, interpretation, comparison and analysis. The outcome of this study shows that the majority of the characteristics of the selected literary genres could be also found in the corresponding videogame genres, leading to the conclusion that in the development of the latter one, these characteristics have been taken into account or used as a basis. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Valodniecība | |
dc.subject | žanri | |
dc.subject | videospēles | |
dc.subject | naratīvs | |
dc.subject | mistika | |
dc.subject | šausmu literatūra | |
dc.title | Dažādi videospēļu žanri kā literāri darbi | |
dc.title.alternative | Different Genres of Videogames as Literary Productions | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |