Show simple item record

dc.contributor.advisorRoziņa, Gunta
dc.contributor.authorLediņa, Una
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2018-07-02T01:09:58Z
dc.date.available2018-07-02T01:09:58Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other64283
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39997
dc.description.abstractPašreizējā bakalaura darba mērķis ir raksturot, kā un kādas reklāmas stratēģijas tiek piemērotas reklāmām "Starbucks" un "Costa Coffee", kā arī aprakstīt pragmatiskos un semantiskos elementus, kas ietverti katrā gadījumā, un tā pārstāvētajā stratēģijā. Bakalaura darba galvenais mērķis ir apspriest reklāmu pamatjēdzienu, jo uzņēmumi mēdz uzrādīt informāciju, ko var saprast vairākos veidos. Reklāma ir mārketinga stratēģija, kurai piemīt spēja parādīt vairākas nozīmes, lietojot vārdu krājumu, vizuālos materiālus un stratēģijas, kas palīdz uzrunāt konkrētu sabiedrības daļu. Datu analīzes metode ir gadījumu izpēte, analīzei tika izvēlēti divi lieli un populāri uzņēmumi ("Starbucks", "Costa Coffee"). Reklāmas gadījumi tika atlasīti un grupēti pēc piederības uzņēmumam un tālāk sadalīti mazākās grupās saskaņā ar reklāmas stratēģijām. Pētījuma rezultāti rāda, ka "Starbucks" un "Costa Coffee" uzrunā vienādas mērķauditorijas, ar tādām pašām reklāmu stratēģijām. Tika nošķirts, ka "Magic Ingredients" un "Snob Appeal" bija visbiežāk lietotās stratēģijas. Abas minētās stratēģijas atbilst uzņēmumu popularitātei un lielumam, jo tās koncentrējas uz atmosfēras radīšanu, kas sastopama augstākajos sabiedrības līmeņos. Tika secināts, ka būtu nepieciešams analizēt lielāku reklāmu skaitu un izpētīt korelāciju starp vizuālo materiālu (krāsu, formu, izvietojumu, utt.) un reklāmas tekstu. Tēmas izpētes laikā tika konstatēti vairāki šķēršļi, jo vecāki reklāmas kampaņu materiāli internetā nav pieejami, un lieliem uzņēmumiem ir tendence reklamēt vizuālos materiālus ar ļoti mazu daudzumu, vai bez teksta, tādējādi samazinot izmantojamo reklāmu skaitu analīzē.
dc.description.abstractThe aim of the present bachelor thesis is to characterize how and which advertisement strategies are applied to “Starbucks” and “Costa Coffee” advertisements, and to describe the pragmatic and semantic elements that comprise each case that represents the advertisement strategies. The main purpose of the thesis is to discuss the underlying meaning of advertisements, as companies tend to present information which can be understood multiple ways. Advertisement is a marketing strategy which has the power to convey multiple meanings by the use of vocabulary, visual material and strategies that help to address a specific part of the society. The method used to analyze data is case study, two large and popular coffee shops (“Starbucks”, “Costa Coffee”) were selected as a corpus for analysis. Cases of advertisements were selected, grouped by company and further divided into smaller groups according to the advertisement strategies. The results of the research show, that “Starbucks” and “Costa Coffee” use the same advertisement strategies, due to identical target audiences. It was distinguished that “Magic Ingredients” and “Snob Appeal” were the most frequently used strategies. Both of the mentioned strategies correspond to the popularity and size of the companies, as they focus on creating an atmosphere that is demonstrated for upper social classes. It was concluded that it would be necessary to analyze a larger number of advertisements, and research the correlation between visual material (colors, shapes, placement, etc.) and the text of the advertisement. Several challenges were met during the research of the topic, because older advertisement campaign materials are not available on the internet, and it is common for large companies to advertise visual material that involves little to no text, thus decreasing the number of plausible cases for linguistic analysis.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība
dc.subjectAdvertisement strategies
dc.subjectSemantics
dc.subjectPragmatics
dc.subjectSemiotics
dc.subjectLanguage functions
dc.titleLingvistiski-pragmatiskā nozīme reklāmas stratēģijās
dc.title.alternativeLinguo-Pragmatic Meaning of Advertising Strategies
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record