Kompānijas tēlveides lingvistiskās un paralingvistiskās iezīmes korporatīvajā tīmekļa vietnē
Author
Malahova, Ivonda
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Spirida, Margarita
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā darbā tiek atspoguļota uz lingvistikas teorijas balstīta pieeja deduktīvai satura analīzei kas ietver sevī viena uzņēmuma tīmekļa vietnes kvalitatīto un kvantitatīvo analīzi. Šī pētījuma mērķis bija noskaidrot kā lingvistiskās un paralingvistiskās iezīmes tiek izmantotas pozitīva korporatīvā tēla radīšanā. Darbības un īpašības vārdu analīze parāda, ka klientiem draudzīga un uz klientiem vērsta informācija kopā ar pozitīviem darbības un īpašības vārdiem rada pozitīvu uzņēmuma tēlu. Analīze liecina arī par to, ka konteksts ir ļoti svarīgs analizējot pozitīvos darbības un īpašības vārdus. Visas analizētās sadaļas satur četrdesmit deviņus darbības vārdus un trīsdesmit sešus īpašības vārdus, bet LIWC programma identificēja tikai astoņus darbības vārdus, kas atspoguļo pozitīvas emocijas. Līdzīgi, programma identificēja tikai divus pozitīvus īpašības vārdus, jo LIWC programma neiekļauj sevī satura konteksta analīzi. Izņemot lingvistiskās iezīmes, arī paralingvistiskās tika izmantotas, lai izveidotu pozitīvu uzņēmuma tēlu. Luminor tīmekļa vietnē ir izmantotas arī četras krāsas – baltā, pelēkā, rozā un burgundijas, un tās tiek izmantotas positīvu emociju nodošanai. Arial fonts tika izmantots, lai radītu uzņēmuma dzīvespriecīgu un vispārēji pozitīvu tēlu. The present research design is informed by corpus-based approach to deductive content analysis, which includes qualitative and quantitative analysis of the selected corporate website. The goal of this study is to determine how linguistic and paralinguistic features contribute to the creation of a company-image. The analysis of verbs and adjectives show that positive verbs and adjectives, combined with customer friendly and customer-oriented information, create positive corporate image. The analysis also demonstrates that context is very important when analysing positive adjectives or verbs. All the sections analysed contain forty-nine verbs and thirty-six adjectives, but the LIWC program identified only eight verbs which convey positive attitude. Similarly, the program identified only two positive adjectives, as it does not consider the context of the content. Apart from linguistic features, paralinguistic ones were also used to a create positive company-image. Luminor website resorts to four colours on their website – white, grey, pink and burgundy to convey positive emotions. Arial font is used to contribute to a cheerful and overall positive image of the company.