Show simple item record

dc.contributor.advisorPutniņa, Aivita
dc.contributor.authorHakīma, Linda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2018-07-02T01:10:50Z
dc.date.available2018-07-02T01:10:50Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other66821
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/40099
dc.description.abstractMaģistra darbs aplūko ārvalstu uzņēmēju biznesa praksi Latvijā, pētot, kādas vērtības viņiem ir svarīgas un kāda ir to loma uzņēmējdarbības organizēšanā tieši Latvijā. Darbā izmantotā teorētiskā perspektīva uzsver, ka ekonomiskas reakcijas nav universālas un racionālas, un patiesībā ekonomikai ir sociāli kulturāla daba. Vērtības kā šīs dabas galvenā izpausme dziļi ietekmē un iemieso veidu, kā tiek veikta uzņēmējdarbība. To atspoguļo arī pētījuma rezultāti, kas ilustrē, ka tādas vērtības kā uzticēšanās, gods, godīgums, ģimene veido pētījumā aplūkoto Latvijā strādājošo ārvalstu uzņēmēju biznesa praksi un brīžiem disonē ar Latvijas sabiedrībā kultivētajām vērtībām, kur valdošās attiecības starp cilvēkiem, organizācijām un valsti pētījuma dalībnieki raksturo kā balstītas uz neuzticēšanos, kas bremzē uzņēmējdarbību un ekonomikas attīstību.
dc.description.abstractThe Master's thesis “Latvia viewed by foreign entrepreneurs: the role of values in business organization. Case study” deals with the business practices of foreign entrepreneurs in Latvia, studying what values are important for them and what are the role of thoses values in organizing business in Latvia. The theoretical framework emphasizes that economic reactions are not universal and rational, in fact the economy has a socio-cultural nature, and values as the main manifestation of this nature deeply affect and embody the way in which entrepreneurship is conducted. This is also reflected in the research data, which illustrates that such values as trust, honor, honesty, and family are present in the business practice of foreign businessmen in Latvia, and sometimes they are conflicting with the values cultivated by Latvian society which is described as based on distrust. This distrust hinders entrepreneurship and economic development.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectAntropoloģija
dc.subjectbiznesa antropoloģija
dc.subjectvērtību loma uzņēmējdarbībā
dc.subjectekonomikas sociāli kulturālā daba
dc.subjectārvalstu uzņēmēji Latvijā
dc.subjectlauka darbs
dc.titleSkats uz Latviju ārzemju uzņēmēju acīm: vērtību loma uzņēmējdarbības organizēšanā. Gadījuma izpēte.
dc.title.alternativeLatvia viewed by foreign entrepreneurs: the role of values in business organization. Case study.
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record