Priekšpilsētas kā metaforas izmantojums kino
Author
Kraukle, Katrīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Freibergs, Viktors
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir “Priekšpilsētas kā metaforas izmantojums kino”. Mērķis ir izpētīt, ar kādu kinematogrāfisko un semiotisko elementu palīdzību priekšpilsēta tiek izmantota filmās “Amerikāņu skaistums” (1999), “Zilais samts” (1986), “Tālu no paradīzes” (2002), “Peldētājs” (1968) un “Edvards Šķērrocis” (1990) kā metafora. Un noskaidrot, kāds priekšpilsētas naratīvs tiek izmantots. Darba teorētiskajā daļā aprakstīta kino semiotika, naratīvs, reprezentācija, metafora, un priekšpilsētas izmantojums filmās. Metodoloģijā aprakstīta semiotiskā un naratīva analīze. Pētījumā noskaidrots, ka priekšpilsēta kā metafora kino atklājas analizējot tajā redzamās zīmes, simbolus, kinematogrāfiskos elementus un naratīvu. The topic of the bachelors thesis is “The use of suburbia as a metaphor in cinema”. The aim is to find out with what kind of cinematographic and semiotic elements suburbia is used in movies like “American Beauty” (1999), “Blue Velvet” (1986), “Far from Heaven” (2002), “The Swimmer” (1968), “Edward Scissorhands” (1990) as a metaphor. And to found out what narrative of suburbia is being used. Theoretical part consists of information about cinema semiotics, narrative, representation, metaphor and how suburbia is used in film. Semiotic and narrative analyses are described in methodology. The results show that suburbia as a metaphor in cinema unfolds by analyzing visible signs, symbols, cinematographic elements and narrative in it.