Biznesa pakalpojumu centru izveides motīvi un vietas izvēli ietekmējošie faktori
Author
Ločmele, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Medne, Ilze
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Uzņēmumu vidū strauji izplatās biznesa pakalpojumu centra koncepcija, kas ieņem aizvien lielāku nozīmi reģiona ekonomikas izaugsmes veicināšanā, taču motīvi un vietas izvēli ietekmējošie faktori pētnieciskajā vidē ir maz pētīti. Darba mērķis ir, pamatojoties uz biznesa pakalpojumu centru veidošanas motīvu un vietas izvēli nosakošo faktoru izpēti, izstrādāt priekšlikumus uzņēmējdarbības vidi veidojošo faktoru uzlabošanai ar mērķi radīt labvēlīgu vidi jaunu biznesa pakalpojumu centru veidošanai un esošo darbības attīstībai. Pētījuma rezultāti apstiprina, ka biznesa pakalpojumu centru galvenais veidošanas motīvs Latvijā ir saistīts ar izmaksu samazināšanu, bet vietas izvēle - ar piekļuvi lētam un izglītotam darbaspēkam. Taču vietas izvēli ietekmē ne tikai ar darbaspēku saistīti faktori, bet arī infrastruktūras un telekomunikāciju attīstības līmenis, kā arī ģeogrāfiskais un kultūras tuvums mātesuzņēmumam. The concept of a shared service center is rapidly spreading among enterprises. At the same time also shared servces are becoming more important in boosting region's economic growth. However, the motives and factors influencing shared service center location are sarcely researched. The aim of Bachelor thesis is to develop proposals for entrepreneurship environment improvement with goal to attract more shared service centers and support their development based on reasearch of shared service center motives and factors influencing choice of location.The results of the research confirm that the main motive of the creation of shared service centers in Latvia is related to cost reduction, but the selection of location is connected to access to relatively cheap and educated workforce. However, the choice of location is affected not only by labor factors but also by development level of infrastructure and telecommunications as well as of geographical and cultural proximity to the parent company.