Show simple item record

dc.contributor.advisorZitmane, Marita
dc.contributor.authorBirzniece, Liene
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2018-07-04T01:04:46Z
dc.date.available2018-07-04T01:04:46Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other65806
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/40640
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir: Slavenības iesaiste zīmola komunikācijā: Bankas Citadele VISA X kampaņas analīze. Pētījuma problēma ir, vai slavenības iesaiste sniedz kādu labumu zīmolam? Darba mērķis ir analizēt un izpētīt slavenības iesaistes mehānismu, kuram kā piemērs ir izvēlēta Citadele Banka VISA X kartes kampaņa, kurā tika iesaistīts Kristaps Porziņģis, uzsvaru liekot uz kampaņas ietvaros veidoto televīzijas reklāmu, kura izsauca starptautisku rezonansi. Darba teorētisko ietvaru veido zīmola, slavenības, mārketinga un reklāmas, t.sk reklāmas kampaņu apskats. Darba metodoloģiskā daļa sastāv no daļēji strukturētās intervijas (ekspertu intervijas), kvalitatīvās kontentanalīzes (televīzijas reklāmas analīzei un aptaujas atvērto jautājumu apkopošanai), kvantitatīvās kontentanalīzes (aptaujas atvērto jautājumu atbilžu variantu uzskaitījumam) un aptaujas (pētījuma problēmas izpētei un analizēšanai). Televīzijas reklāmas analizēšanai tiek izmantotas amerikāņu reklāmas teorētiķa Artura Asa Bergera (Arthur Asa Berger) kategorijas. Kopumā tiek noteikts, ka pastāv liels risks, ka, iesaistot slavenību, to atcerēsies vairāk nekā ieteikto produktu, ko pierāda arī darba ietvaros veiktais pētījums. Citadele Banka VISA X kampaņā, t.sk. televīzijas reklāmā Kristaps Porziņģis tiek novietots uzmanības centrā. Tāpat arī slavenības iesaiste kopumā netiek viennozīmīgi vērtēta pozitīvi. Izvērtējot, vai slavenības iesaiste sniedz kādu labumu zīmolam var apgalvot, ka uz to nav vienas viennozīmīgas atbildes, jo rezultātu ietekmē vairāki, ar slavenības iesaisti saistīti priekšnoteikumi. Atslēgas vārdi: Slavenības iesaiste, zīmola komunikācija, reklāma, reklāmas kampaņa, televīzijas reklāma
dc.description.abstractThe theme of bachelor's thesis is: Celebrity endorsement in brand communication: Citadele Bank VISA X campaign analysis. Research problem: is celebrity endorsement beneficial to the brand? The subject of work is to analyse and explore the mechanism of celebrity endorsement, selected example is Citadele Bank VISA X card campaign, with involvement of Kristaps Porzingis, but emphasis of work is placed on the television commercial, which reached international resonance. The theoretical framework of work combines brand, celebrity, marketing and advertising, including advertising campaign review. The methodology of work contains semi-structured interviews (expert interviews), qualitative content analysis (analyse of television commercial and summary of survey’s open questions), quantitative content analysis (count of survey’s open questions answers) and survey (explore and analyse the research problem). American theorist’s Arthur Asa Berger’s categories have been used to analyse the television commercial. In summary, there is a big risk that when you involve a celebrity, they will be more memorable then the product being endorsed, which is proven by the research made in this work. In Citadele Bank VISA X campaign, including television commercial, Kristaps Porzingis is placed in the spotlight. Also, celebrity endorsement overall is not evaluated positively. Evaluating, if celebrity endorsement is beneficial for the brand, it can be concluded that there is no one answer, because the result can be affected by many, with celebrity endorsement related preconditions. Key words: Celebrity endorsement, brand communication, advertisement, advertising campaign, television commercial.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKomunikācijas zinātne
dc.subjectslavenības iesaiste
dc.subjectzīmola komunikācija
dc.subjectreklāma
dc.subjectreklāmas kampaņa
dc.subjecttelevīzijas reklāma
dc.titleSlavenības iesaiste zīmola komunikācijā: Bankas Citadele VISA X kampaņas analīze
dc.title.alternativeCelebrity endorsement in brand communication: Citadele Bank VISA X campaign analysis
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record