Produkta noieta veicināšanas pasākumu izvērtējums un uzlabošanas iespējas Z/S “Ķīkaļi”.
Author
Balode, Aiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Bisenieks, Jānis
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma ir “Produkta noieta veicināšanas pasākumu izvērtējums un uzlabošanas iespējas ZS “Ķīkaļi””. Darba mērķis ir izvērtēt produktu noieta veicināšanas pasākumu uzlabošanas iespējas ZS “Ķīkaļi”. ZS “Ķīkaļi” darbojas lauksaimniecības nozarē, tās darbība sākta 1992.gadā. Uzņēmuma galvenie aptvertie lauksaimniecības nozares pamatvirzieni ir augļkopība, augkopība un lopkopība. Saimniecības tieši patērētājiem realizējamie produkti ir zemenes, saldie ķirši, āboli un citi augļi un ogas. Saražotā produkcija tiek realizēta lokālā tirgū. Lai sasniegtu kvalifikācijas darba mērķi nepieciešams pētīt literatūru par mārketingu, par produkta noieta veicināšanas darbībām. Analizēt un raksturot uzņēmuma darbību un tā ietekmējošos faktorus. Veikt pētījumu, analizēt iegūtos datus un izvērtēt uzņēmuma produkta noieta uzlabošanas iespējas. Kvalifikācijas darbs sastāv no piecām nodaļām. 1.Pirmajā nodaļā tiek raksturots produkts. 2.Otrajā nodaļā tiek raksturotas mārketinga darbības un instrumenti, to teorētiskais skatījums. 3.Trešajā nodaļā tiek analizēta un raksturota uzņēmuma ZS “Ķīkaļi” darbība, uzņēmuma produkts un uzņēmuma ietekmējošie vides faktori. 4.Ceturtajā nodaļā tiek apkopoti un analizēti aptauju un novērojumu dati, dati tika iegūti pilsētas tirgos, kuros tika noskaidrots tirdzniecības iespējas un tirgotāju un patērētāju domas par produktu noietu veicināšanu tirgus vidē. 5.Piektajā nodaļā tiek izvērtēti uzņēmumā iespējami pielietojamie un uzlabojamie veicināšanas pasākumi produkta noieta paaugstināšanai. Kvalifikācijas darbs sastāv no 47 lpp., 5 nodaļām un 12 apakšnodaļām. Darba nobeigumā pievienoti secinājumi un priekšlikumi, literatūras un avotu saraksts un 2 pielikumi. Darbā ievietoti 16 attēli un 4 tabulas. Kvalifikācijas darba atslēgvārdi: produkta noiets, veicināšanas pasākumi, mārketinga mikss, pilsētas tirgus. The topic of the present Qualification Paper is “Evaluation of the product sales promotion measures and improvement possibilities in the farm “Ķīkaļi””. The goal of the present Paper is to evaluate the opportunities to develop measures for increasing “Ķīkaļi” farm sales. “Ķīkaļi” farm has been operating in the agricultural industry since 1992. The main fields of operation include fruit-growing, crop production, and cattle breeding. The farm provides consumers with such products as strawberries, sweet cherries, apples, as well as other fruits and berries. The produce is sold in the local market. The goal set in the present Paper requires literature research on marketing and activities for product sales promotion, analysis and description of company operations and impacting factors, research the main issue, carry out analysis of the acquired data and evaluate the opportunities to develop measures for increasing company sales. The present Qualification Paper consists of five chapters. 1.First chapter describes the product. 2.Second chapter describes the marketing activities and tools, as well as their theoretical background. 3.Third chapter analyses and describes the operational side of “Ķīkaļi” farm, the product offered by the farm and the environmental factors impacting the farm. 4.Fourth chapter aggregates and analyses the data of the questionnaire and observations. The data was obtained from marketplaces in cities, where it was possible to determine sales opportunities and the opinion of traders and consumers on product sales promotion in a marketplace. 5.Fifth chapter evaluates the possible promotional measures that can be implemented or improved to increase sales at the farm. The present Qualification Paper consists of 47 pages, 5 chapters, and 12 sub-chapters. Conclusions, proposals, bibliography, list of sources and 2 annexes have been provided at the end of the present Paper. The present Paper includes 16 images and 4 tables. Keywords of the present Paper: product sales, promotional measures, marketing mix, city marketplaces.