Show simple item record

dc.contributor.advisorMargeviča- Grinberga, Ieva
dc.contributor.authorDišlere, Dace
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-28T02:02:09Z
dc.date.available2018-12-28T02:02:09Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67484
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45495
dc.description.abstractDarba autors: Dace Dišlere Darba nosaukums: 1,5 - 3 gadīgu bērnu sīkās pirkstu un roku motorikas attīstīšana vizuālās mākslas nodarbībās. Darba apjoms: 43 lapas, 8 attēli, 1 tabula, 44 bibliogrāfiskie nosaukumi, 16 pielikumi. Darbs sastāv no 2 daļām: teorētiskās un empīriskās daļas. Atslēgas vārdi: vecumposms, sīkā pirkstu un roku motorika, vizuālās mākslas paņēmieni. Darba mērķis: – izpētīt vizuālās mākslas nodarbību iespējas bērnu sīkās pirkstu un roku motorikas attīstības veicināšanai. Darba uzdevumi: 1.Atlasīt un iepazīt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par pētāmo tēmu. 2.Izpētīt un sniegt 1,5- 3 gadīgu bērnu vecumposma attīstības raksturojumu. 3.Izpētīt bērnu sīkās pirkstu un roku motorikas veicināšanas nozīmi bērnu attīstībā. 4.Apzināt vizuālās mākslas nodarbību daudzveidīgās iespējas, bērnu sīkās pirkstu un roku attīstības veicināšanai. 5.Veikt pētījumu par bērnu interesi, spējām un prasmēm vizuālās mākslas nodarbībās. 6.Analizēt pētījuma gaitā iegūtos rezultātus un, balstoties uz tiem, izdarīt secinājumus un ieteikt priekšlikumus. Pētījuma metodes: Teorētiskās – pedagoģiskās, psiholoģiskās un metodiskas literatūras izpēte un atziņu apkopojums; Empīriskās – pedagoģiskā novērošana, SVID analīze, pedagogu aptaujas, sarunas ar bērniem, bērnu vecākiem, matemātiskās apstrādes metodes. Darba pirmajā daļā ir sniegts 1,5 - 3 gadīgu bērnu vecumposma attīstības raksturojums, apskatītas teorijas par bērnu sīkās pirkstu un roku motorikas nozīmi bērnu vispārīgajā attīstībā, vizuālās mākslas nodarbību plašās iespējas bērnu sīkās pirkstu un roku attīstības veicināšanā. Darba otrajā daļā, izmantojot dažādas pētījuma metodes, tika apkopota un analizēta informācija par pētījumu. Lai veicinātu bērnu sīkās pirkstu un roku motorikas attīstību vizuālās mākslas nodarbībās, tika izstrādāti metodiskie ieteikumi pirmsskolas skolotājiem.
dc.description.abstractThe author: Dace Dislere Title of Qualification paper: Development of fine motor skills for 1,5 -3 year old children through art. The volume of the work: 43 pages, 8 illustrations, 1 table, 44 bibliographic names, 16 appendices. It consists of two parts: theoretical part and empiric part. The key words: early preschool children, development of fine motor skills, art techniques. The aim of the research: to investigate different possibilities for art lessons and find out best techniques and activities for developing fine motor skills. The tasks of the work: 1.To pick out and get acquaintance with educational and psyclological kind of literature about the research theme. 2.To study age characteristics of early preschoolers. 3.To investigate the importance of fine motor skills in child development. 4.To find out the variety of art activities to develop children’s fine motor skills. 5.To make the research about children’s interests and skills in art activities. 6.To analyse the results which have been got during the research and to work out methodological suggestions for teacher’s at kindergarden. The methods of the research: Theoretical – the investigation of educational, psychological and methodical literature and the summary of conclusions; Empiric – educational observation, the analyses of the method (SWOT) – strenghts, weaknesses, opportunities and threats, conversations with colleagues, children and parents, mathematical processing methods. In the first part of the work the researcher gave early preschooler characteristics, put attention to the importance of fine motor skills development, to accentuate the posibilities of art to develop children’s fine motor skills. Ussing different research methods, the information of the research was summarized and analysed in the second part of the work. To improve children’s fine motor skills through art, the researcher worked out methodological suggestions for preschool teachers.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectvecumposms
dc.subjectvizuālās mākslas paņēmieni
dc.subjectsīkā pirkstu un roku motorika
dc.subjectzīmēšana
dc.subjectaplicēšana
dc.title1,5-3 gadīgu bērnu sīkās pirkstu un roku motorikas attīstīšana vizuālās mākslas nodarbībās
dc.title.alternativeDevelopment of fine motor skills for 1,5 -3 year old children through art
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record