Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības veidošanās literāro darbu ietekmē
Author
Višņevska, Daina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Uršuļska, Vladislava
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma – Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības veidošanās literāro darbu ietekmē. Pētījuma mērķis – Pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības veidošanos literāro darbu ietekmē. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā tiek pētītas filozofu, psihologu un pedagogu atziņas par emocijām, sniegts emociju vispārīgs raksturojums, vidējā pirmsskolas bērnu vecumposma īpatnības un emocionālās atsaucības veidošanās nosacījumi, kā arī analizēti literārie darbi kā līdzeklis bērnu emocionālās atsaucības sekmēšanai. Praktiskajā daļā tiek sniegts pētījumā pielietoto metožu raksturojums un atspoguļots empīriskais pētījums par literāro darbu izmantošanu bērnu emocionālās atsaucības sekmēšanā, ir izstrādāti vidējā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības vērtēšanas kritēriji, kā arī analizēti pētījuma laikā iegūtie rezultāti. Qualification work theme: Average preschool children's emotional responsiveness on literary work. Purpose of the research: To study the average preschool children's emotional responsiveness on literary work. In the theoretical part is being studied philosopher's, psyhologist's and teacher's experience and teachings about emotions, the general explenation of emotions, the specifics of the average preschool children's age group and the requirements for the formation of the emotional response, and literary work as the way to promote the emotional response to preschool children. In the practical part is provided characterization of the used methods, reflected empirical research for use of literary work to promote children’s emotional responsiveness, are developed criteria for evaluation of children’s emotional responsiveness, and analized the results of the reaserch that are displayed in diagramms, drawn conclusions.