Mācīties būt… un dzīvot kopā! Reliģiskā izglītība valsts skolās: Latvijas un Eiropas pieredze
View/ Open
Author
Geikina, Laima
Co-author
Latvijas Universitāte. Teoloģijas fakultāte
Advisor
Filipsone, Anta
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījums īstenots monogrāfijas „Mācīties būt... un dzīvot kopā! Reliģiskā izglītība valsts skolās: Latvijas un Eiropas pieredze” veidā. Pētījuma priekšmets ir reliģiskā izglītība. Pētījuma ietvaros tiek raksturots, analizēts un izvērtēts reliģiskās izglītības vēsturiskais, teoloģiskais un pedagoģiskais konteksts, kā arī dažādās reliģiskās izglītības prakses Latvijas un Eiropas valsts skolās. Pētījuma ietvaros tiek izstrādāts mūsdienīgas reliģiskās izglītības sociopolitiskais ietvars, atbilstoši kuram tiek analizēti reliģiskās izglītības veidi, pedagoģiskās pieejas un psiholoģiskie nosacījumi. Līdzīgi izstrādātais ietvars tiek izmantots, analizējot valsts skolās īstenotās reliģiskās izglītības prakses Latvijā un Eiropā. The research subject of the monograph “Learning to Be... and to Live Together! Religious Education in Public Schools in Latvia and Europe” is religious education. The research provides the historical, theological, theological and pedagogical context of religious education, as well as its diverse expressions in the systems of public schools in Latvia and Europe. A socio-political framework of contemporary religious education is developed in this work. According to this model, various types of religious education, pedagogical approaches and psychological basis of religious education are analysed. The same socio-political framework is used for analyzing praxes of religious education in state schools in Latvia and Europe.