Rotaļas un dabas materiālu lietošana 4 -5 gadu vecu bērnu stāstītprasmes sekmēšanai
Author
Labanoviča, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tauriņa, Agrita
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma darba autore : Madara Labanoviča Pētījuma darba vadītājs: Asoc. prof., Dr. paed. Agrita Tauriņa. Darba veids: kvalifikācijas darbs Darba apjoms: 54 lpp, 30 literatūras avoti; 9 tabulas, 19 attēli, 2 nodaļas un 6 apakšnodaļas, 6 pielikumi. Darbs sastāv no divām daļām: 1. 4 – 5 gadīgo bērnu stāstītprasmes attīstība. 2. Vidējās pirmskolas vecuma bērnu stāstītprasmes izpēte. Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski izpētīt, kā, strādājot ar dabas materiāliem, var palīdzēt sekmēt bērna runas attīstību. Pētījuma metodes: pedagoģiskās, psiholoģiskās un metodiskās literatūras analīze; novērošana; aptauja pētījuma datu matemātiskā analīze; Darba autore pētījumā pārbaudīja, ka stāstītprasmes sekmēšanā svarīgi ir bērniem piedāvāt gatavot rotaļu tēlus un atribūtus, izzināt dabas materiālus un piedalīties dramatizācijas rotaļās. Pasaku un citu folkloras tekstu lietošana 4 – 5 gadus vecu bērnu runas attīstības sekmēšanai ir nozīmīgi tieši stāstītprasmes pilnveidei. Qualification paper author : Madara Labanoviča Qualification paper leader : Dr.paed.,Mg. psych. Agrita Tauriņa Type of work : Qualification paper Work structur : 54 pages, 30 sources of literature, 9 tables, 19 figures, 2 chapters and 6 subsections, 6 appendixes. The Qualifications paper consists of two parts 1. Development of 4-5 year old children’s storytelling. 2. Researching storytelling abilites of average pre-school children. The aim of research : To study theoretically and practically how working with natural materials can help to further in the development of language. Research methods : Analysis of pedagogical, psychological, methodological literature Observation Questionnair Experience studies and analysis The author of the qualification paper has tested how important is to offer children to make different plays' characters and attributes, to explore natural materials and participate in plays for advancing storytelling abilties. 4-5 year old preschool children like fairy-tales, folk songs and other folklore texts being used because they are easy to understand. Building storytelling abilities is the hiest aim of developing a child’s speech in preschool.