Vecāku līdzdalība 2-3 gadu vecu bērnu adaptācijā pirmsskolas izglītības iestādē
Автор
Bīriņa, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba autore: Ieva Bīriņa Kvalifikācijas darba temats: “Vecāku līdzdalība 2 – 3 gadus vecu bērnu adaptācijā pirmsskolas izglītības iestādē.” Darbā izvirzītais mērķis ir teorētiski un praktiski izpētīt un analizēt 2 – 3 gadus vecu bērnu adaptāciju pirmsskolas izglītības iestādē un vecāku līdzdalību šajā procesā. Atbilstoši pētījuma mērķim izvirzīti pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt teorētisko literatūru par adaptāciju. 2.Izpētīt vecāku līdzdalības iespējas adaptācijas periodā, 3.Veikt praktisko pētījumu par bērna adaptāciju un vecāku līdzdalību šajā procesā. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz G. Ancānes, D. Boulbija, R. Kempbela, D. Dzinteres, E. Eriksona, S. Gailumas, I. Puškareva, A. Golubevas un citu autoru teorētiskajām atziņām. Pētījuma praktiskajā daļā autore pētīja 2 – 3 gadus vecu bērnu adaptāciju un vecāku līdzdalību šajā procesā. Galvenais uzsvars tika likts, kā vecāki iesaistās bērna adaptācijā, lai bērnam to atvieglotu. Pētījuma gaitā tika novērota bērnu un viņu vecāku savstarpējā sadarbība, kā arī analizēti vecāku anketēšanā iegūtie rezultāti. Kvalifikācijas darbam ir 3 nodaļas, 10 tabulas, 4 pielikumi. Darba apjoms ir 57 lpp., izmantotas 20 literatūras vienības. Atslēgas vārdi: adaptācija, vecāku līdzdalība, pirmsskolas izglītības iestāde, 2 – 3 gadus veci bērni. Author of work: Ieva Birina Theme of the Qualification paper: “Parental involvement in the adaptation of 2-3 year old children to a pre-school educational establishment.” The aim of the paper is to theoretically and practically research and analyse 2-3 year old children's adaptation process in pre-school education establishment and parental involvement in this process. Such research tasks were set according to the research aim: 1.Analyse theoretical sources about adaptation process. 2.Research possibilities for parental involvement in the adaptation process. 3.Carry out practical research about child's adaptation and parental involvement in this process. The theoretical part of the research is based on theoretical quotes of such authors as G. Ancāne, J. Bowlby, R. Campbell, D. Dzintere, E. Erikson, S. Gailuma, I. Puškarevs, A. Golubeva and others. Reserach about child's adaptation and parental involvement in this process has been carried out in the practical part. The main emphasis was put on the fact how parents involve themselves in child's adaptation process in order to ease it. Cooperation of a child and his parents was observed as well as results of parents' questionnaires were analysed during the research. The Qualification paper consists of 3 chapters, 10 tables, 4 attachments. The volume of the paper is 57 pages; 20 literature sources were used. Keywords: adaptation, parental involvement, preschool educational institution, children 2 - 3 years old.