2 - 3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju veicināšana pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Uškāne-Bremze, Gita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Pirmsskolas pedagoģiskais process ir pamats bērna attīstībai pirmsskolā un skolā nepieciešamo zināšanu vākšanas pirmais posms. pašapkalpošanās prasmju apgūšana 2-3 gadus veciem bērniem ir svarīga pamatprasmju daļa, kam šajā vecumā jāliek pamats, jo tieši šis laiks ir vislabvēlīgākais kārtības apgūšanai un pašapkalpošanās iemaņu gūšanai. Darba nosaukums:"2-3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju veicināšana pirmsskolas izglītības iestādē." Darba autore: Gita Uškāne - Bremze Darba vadītājs: Mg.paed., mg.Psych., Ilze Kricka Darbs sastāv no divām nodaļām. pirmajā nodaļā autore veic literatūras izpēti, atklājot latviešu un ārzemju autoru viedokļus par pašapkalpošanās prasmju būtību, bērnu psihoemocionālo raksturojumu pētāmā vecuma grupā un pašapkalpošanās likumsakarībām no pedagogu un psihologu atziņām. Otrajā nodaļā autore veic pētījumu pirmsskolas izglītības iestādes 2-3 gadus vecu bērnu grupā, sniedzot bērnu raksturojumu un pedagogu anketēšanas rezultātu apkopošanu, kas ļauj izdarīt secinājumus par pētāmo tēmu. Atslēgas vārdi: pašapkalpošanās prasmes, pirmsskolēns, emocionālais raksturojums. Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski noskaidrot, kā pirmsskolas izglītības skolotājs var veicināt pašapkalpošanās prasmes 2-3 gadus veciem bērniem. Pētījuma jautājums: ar kādām metodēm pedagogs var sekmēt 2-3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmes pirmsskolas izglītības iestādē? Pētījuma objekts: 2-3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmes. Pētījuma priekšmets: Pašapkalpošanās prasmju veicināšana pirmsskolas izglītības iestādē.. Pētījuma bāze: X novada pirmsskolas izglītības iestāde"Y" jaunākā vecuma grupas 16 bērni. Pre-school pedagogical process is base for childs development in pre-school and getting of necessary knowledges for school. Self-service skills 2-3 years old child are important part of skills, what they must develop, because this period is the most suitable for learning arrangement and self-service skills. The name of researh work: "Development of self - service skills for 2-3 years old pre-school childs in pre-school". The autor of work: Gita Uškāne - Bremze The leader of research work: Mg.paed.,Mg.Psych.,Ilze Kricka There are two chapters. In the first chapter the author analyses latvian and foreign literature about self-sevice managing, the characteristics of childs emotional characterisation in researcing group of age. In the second chapter author analyses 2-3 old childs in one group in pre-school, collects results of ankets for teachers, what allow to give a conclusions about researching theme. Key words: self-service skills, pre-school age, emotional characterisation. The aim of researh work: Find out theoretically and practical, how to improve self-managing skills for 2-3 years old childrens. The question: what methods are used for improving self-managing skills for 2-3 years old childrens in pre-school? The object: self-managing skills for 2-3 years old childrens. Suject matter: improving self-managing skills in pre-school. The base of research work: X vilage pre-school"Y" yanger age group of 16 children.