1,5-2gadus vecu bērnu adaptācijas perioda organizēšana pirmsskolas izglītības iestādē “X”
Author
Pastuhova, Inna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba nosaukums: “1,5 – 2 gadus vecu bērnu adaptācijas perioda organizēšana pirmsskolas izglītības iestādē “X” Darba autore: Inna Pastuhova Izvirzītais mērķis: teorētiski analizēt un prakstiski noskaidrot, kādi adaptācijas perioda organizēšanas nosacījumi sekmē 1,5 – 2 gadus vecu bērnu veiksmīgu adaptāciju pirmsskolas izglītības iestādē Galvenie darba uzdevumi: •analizēt literatūru par adaptāciju, tās īpatnībām un ieteikumiem organizēšanā; •veikt praktisku pētījumu par adaptācijas perioda organizēšanu pirmsskolas izglītības iestādē „X”. Darba gaita: Analizēti vairāku psihologu un pedagogu ieteikumi adaptācijas organizēšanā, atziņas un īpatnības par adaptāciju. Pētījumā novēroti grupas bērni. Tika izvirzīti organizēšanas nosacījumi – rotaļu metožu izmantošana un sadarbības veicināšana ar vecākiem. Noslēgumā secināts, ka izvirzītie organizēšanas nosacījumi sekmē bērnu adaptācijas norisi. Atslēgas vārdi: adaptācija, adaptācijas perioda organizēšana, organizēšanas nosacījumi, rotaļu metožu izmantošana, vecāku un pedagogu sadarbība. Darba saturs: Kvalifikācijas darbs sastāv no divām nodaļām: •pirmā nodaļa sastāv no 5 apakšnodaļām(literatūras analīze); •otrā nodaļa sastāv no 3 apakšnodaļām(pētījuma apraksts). Darba apjoms: 53lpp, attēlu skaits - 12, tabulu skaits - 8, izmantoto literatūras avotu skaits - 33. Title of the qualification paper: “Organizing an adaptation period of children aged 1.5 to 2 in a preschool educational establishment “X” Author: Inna Pastuhova Aim of the paper: to conduct theoretical analysis and to find out in practice, what conditions for organizing an adaptation period contribute to successful adaptation of children aged 1.5 to 2 in a preschool educational establishment Main tasks of the paper: •to analyse literature on adaptation, its features and recommendations in organizing; •to conduct a practical study on the organization of an adaptation period in a pre – school educational institution. Course of work: The author analyses recommendations of several psychologists and educationalists in organizing adaptation, as well as findings and specific characteristics of adaptation. During the research children of a preschool group are observed. Conditions for organizing are proposed – use of game-based methods and promotion of cooperation with parents. At the end of the paper it is concluded that the proposed conditions facilitate the progress of adaptation. Key words: adaptation, organizing an adaptation period, conditions for organizing, use of game-based methods, cooperation between parents and teachers. Content: the qualification paper consists of two parts: •the first part consists of 5 chapters (literature analysis); •the second part consists of 3 chapters (research description). The paper consists of 53 pages, 12 images, 8 tables, 33 literature sources.