Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles sekmēšana literāro darbu iepazīšanas procesā
Author
Liepiņa, Valērija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Uršuļska, Vladislava
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Nosaukums: “Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles sekmēšana literāro darbu iepazīšanas procesā” Autore: Valērija Liepiņa Zinātniskā darba vadītāja: Mg. paed. Vladislava Uršuļska Atslēgas vārdi: iztēle, literatūra, vecākais bērnu pirmsskolas vecums. Darba mērķis: izpētīt iztēles sekmēšanas iespējas literāro darbu izmantošanas procesā. Darba sastāvs: darbs sastāv no 2 nodaļām – teorētiskās un empīriskās, kā arī 8 apakšnodaļām. Pirmajā nodaļā tiek pētītas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par iztēli, sniegts iztēles vispārīgs raksturojums, iztēles attīstības raksturojums vecākā pirmsskolas vecuma bērniem, atspoguļots vecākā pirmsskolas vecuma bērnu psihiskās attīstības raksturojums, kā arī literatūras nozīme bērnu iztēles sekmēšanā un atraisīšanā. Otrajā nodaļā tiek atspoguļota vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles veidošanās izpēte, izmantojot literāros darbus, tiek aprakstīti veiktie pedagoģiskie novērojumi un praktiskie darbi ar bērniem, kā arī tiek analizēti un apkopoti pētījumā gūtie rezultāti. Darba apjoms –51 lpp. Darbam ir šāda struktūra: ievads, 2 nodaļas, 10 attēli, 3 tabulas, secinājumi, ….. izmantotās literatūras vienības, 3 pielikumi. The theme: “Oldest preschool age children imagination improvement through literature.” The author: Valērija Liepina Research Paper's adviser: Mg. paed. Vladislava Uršuļska Key words: imagination, literature, oldest childhood preschool age The aim of the paper: to explore the possibilities of promoting imagination in the process of using literary works Size of the work: the work consists of 50 pages, 10 pictures, 3 tables and 2 attachments Structure of the Paper: the work consists of 2 chapters and 8 sub-chapters. The first chapter examines the findings of pedagogy and psychology scientists about the general characteristics of imagination, the imagination of the elder preschool children, the characteristics of the psychic development of the elder preschool children, and the importance of literature in promoting and unleashing the imagination of children. The second chapter examines the imagination of older preschool children using literary work, pedagogical observations and practical work with children, and analyzes and summarizes the results of the study.