Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorŠutoviča, Jeļena
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:02:27Z
dc.date.available2018-12-30T02:02:27Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67450
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45630
dc.description.abstractPētījuma tēma - Rotaļlieta kā bērnu emocionālās attīstības līdzeklis. Rotaļlieta nepieciešama bērnam kā gaiss, kā ūdens, kā barība prātam un sirdij. Rotaļa - dabīgs un radošs process, kas veido bērna intereses un personību. Manuprāt veicot, jebkuru darbu un to organizējot galvenais ir pozitīvas emocijas vide, kurā bērns var izmantot savu jau esošo pieredzi un gūt jaunu pieredzi. Pirmie cilvēka gadi, īpaši pirmsskolas vecums, ir ļoti nozīmīgs laiks - šajā laikā formējās virkne dažādu spēju, prasmju un kompetenču, bērns iegūst daudz jaunas informācijas, to „apstrādā” un tādā veidā pakāpeniski veido sevi kā personību, kā zinošu, varošu, spējīgu cilvēku. Lai šis attīstības process noritētu maksimāli efektīvi, ir vitāli svarīgi un nepieciešami rast piemērotāko metodiku tam. Teorētiskā literatūra un dažādu speciālistu atziņas liecina, ka viens no produktīvākajiem līdzekļiem bērnu attīstībai pirmsskolas vecumā ir rotaļāšanās process un līdz ar to arī rotaļlieta kā palīglīdzeklis. Šī darba ietvaros tika apkopota gan teorētiskā informācijas par aspektiem, kas saistīti ar darba tematiku, gan veikts praktisks pētījums, kura laikā tika novēroti 20 bērni vecumā no trim līdz pieciem gadiem. Pēc autores organizētā pētījumā apstiprināja hipotēzi par to, kā ja pirmsskolas vecuma bērniem ikdienas nodarbībās izmanto rotaļlietas, tad tiek veicināta produktīvāka bērnu emociju attīstība. Rotaļlieta bērnu motivē, tā izraisa viņā prieku, mieru, drošības izjūtu un veicina virkni dažādu citu emociju, ieguvumu veidošanos un iegūšanu kopumā. Arī autores pieredze liecina, ka rotaļlieta ir „universāls instruments”, lai attīstību bērnu dažādos virzienos, tai skaitā, attīstītu bērna emocionālo stāvokli, tā rādītājus. Darba mērķis: izpētīt rotaļlietas izmantošanas iespējas; noteikt rotaļlietas izmantošanas iespējas pirmskolā bērna emocionālās attīstības veicināšanā. Darbs sastāv no divām daļām - teorētiskās informācijas apzināšanas, apkopošanas un izvērtēšanas daļas, kā arī no empīriskās, tas ir, praktiskā pētījuma realizēšanas daļas. Darba pirmā nodaļa ir veltīta tādu teorētisko aspektu apzināšanai kā emociju būtība un to raksturojums, emociju attīstības process pirmsskolas vecuma bērniem, kā arī apzināja jautājumu par rotaļlietu - tās vietu un nozīmi pirmsskolas izglītības procesā, emocionālās attīstības veicināšanai. Darba 2.nodaļa veltīta praktiskā pētījuma ietvaros iegūto datu, priekšstatu atspoguļošanai. Darba beigās izdarīti secinājumi un izvirzīts priekšlikums. Darbs sastāv no 62 lapām, 9 attēliem, 7 tabulām, 53 literatūras un informācijas avota.
dc.description.abstractThe topic of this paper is - The toy as a tool for children's emotional development. Toys are as important for children as air, water and food for heart, mind and thoughts. Playing with toys is a natural and creative process, it forms children's interests and personality. To my mind, organising and doing any activity with children, the most important thing is a positive emotional atmosphere, where a child can use his own experience or get new experience in any way. The first years of a person, especially pre-school years, is a very significant time, during this time a number of different abilities, skills and competences is forming, the child acquires a lot of new information, then a child processes it and gradually forms himself as a knowledgeable and capable person . To make this development process as effective as possible, it is vital and it is necessary to find the most appropriate methodology for it. Theoretical literature and the findings of various specialists suggest that one of the most productive means for the development of children in pre-school age is the process of playing and, consequently, the toy as an auxiliary. The practical study proved the hypothesis about a toy and its importance as a tool for children's emotional development. A toy is important for all children. In this study 20 answers of children aged 3-5 were summarized and evaluated. The toy motivates, it brings joy, peace, sense of security to a baby and promotes a number of other different emotions, benefits in general. The author's experience shows that the toy is a „universal tool” for the development of children in different directions, including the development of the child's emotional state, its indicators. Aim of the work: to explore the possibilities of using a toy; to determine the possibilities of using a toy in the pre-school for promoting the child's emotional development. The work consists of two parts – the first part consists of identification, compilation and evaluation of theoretical information, as well as of the empirical part, that is a part of the research realization. The first chapter of the work is devoted to identifying theoretical issues such as the nature of emotions and their characteristics, the process of development of emotions for preschool children, it also identifies the issue of the toy - its place and role in the process of pre-school education, and the promotion of emotional development. The second part of the work is devoted to the presentation of a practical study, data obtained within it. At the end of the work, conclusions were made and a proposal has been worked out. The work consists of 62 pages, 9 pictures, 7 tables, 53 literature and information source.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectrotaļlieta
dc.subjectemocionālā attīstība
dc.subjectpirmsskolas vecuma bērni
dc.subjecta toy
dc.subjectemotional development
dc.titleRotaļlieta kā bērnu emocionālās attīstības līdzeklis
dc.title.alternativeThe toy as a tool for children's emotional developmen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record