4-5 gadus vecu bērnu sīkās motorikas sekmēšana rokdarbu nodarbībās pirmsskolā
Author
Buša, Indra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba “4-5 gadus vecu bērnu sīkās motorikas sekmēšana rokdarbu nodarbībās” mērķis ir noskaidrot bērnu sīkās motorikas sekmēšanas iespējas rokdarbu nodarbībās. Pētījums sastāv no teorētisko pētnieku avotu un esošās situācijas analīzes saistībā ar sīko motoriku un esošo situāciju, bērnu sīkās motorikas prasmēm un apraksta par bērnu sīkās motorikas sekmēšanas iespējām. Kā arī uz problēmu vērsta pedagoģiskā procesa darbība, vērojums pirmsskolā, lai rastu atbildi uz pētījuma jautājumu. Pētījums tika veikts ar teorētisko un empīrisko pētniecības metožu palīdzību Ķeguma pašvaldības pirmsskolas izglītības iestāde ”X”, kur tika novēroti 15 bērnu sīkās motorikas prasmes pirms un pēc pētījuma realizācijas, nosakot bērnu kopējos un individuālos rezultātus attiecība pret katru no sīkās motorikas līmeņa noteicošo kritēriju, tādā veidā atbildot uz izvirzīto pētījuma jautājumu - kā rokdarbu nodarbības pirmsskolā sekmējama 4-5 gadu vecu bērnu sīkā motorika. Darbs sastāv no 49 lappusēm, ietverot 19 attēlus, 4 tabulas un 50 bibliogrāfiskos nosaukumus. Qualification paper „Fine motor skills promotion in handicraft lessons for 4 to 5 years old children” aim is to find out posssibilities of children fine motor skills promotion in handicraft lessons. Research consists of theoretical researchal sources and existing situation analysis in connection with fain motor skills and existing situation, children fain motor skills and description about children fine motor skills promotion possibilities. As well as to problem oriented pedagogical process organization, observation at pre – school to find the answer to research question. Research had been carried out with the aid of theoretical and empirical research methods in Ķeguma municipality pre – school “X”, 15 children fine motor skills had been observed before and after carrying out the research, defining children common and individual results relative to every decisive criteria according to fine motor skills levels, to answer the raised research question – how fine motor skills can be promoted in handicraft lessons for 4 to 5 year old children in pre – school. Qualification paper consist of 49 pages, including 19 pictures, 4 charts and 50 bibliographic titles.