Show simple item record

dc.contributor.advisorAugstkalne, Dace
dc.contributor.authorKalniņa, Jana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:02:31Z
dc.date.available2018-12-30T02:02:31Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67460
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45636
dc.description.abstractBakalaura darba ’’Vecākā 5-6 pirmsskolas vecuma bērnu stājas nostiprināšana sporta nodarbībās’’ mērķis ir pētīt bērnu stājas nostiprināšanas iespējas sporta nodarbībās, analizējot teorētiskās atziņas par stāju, tās veidiem un attīstības likumsakarībām. Darbs tika rakstīts divās daļās- teorētiskā daļā un empīriskā daļā. Lai noskaidrotu stājas ietekmējošos faktorus, darba teorētiskajā daļā autore pētīja un analizēja 5-6 gadīgu bērnu sociālo, psihisko un fizisko attīstību, kas savstarpēji ir ļoti saistītas un papildina viena otru. Autore izmantoja dažādu autoru viedokļus par to, kā bērnu attīstība var ietekmēt ne tikai veselību kopumā, bet arī bērna stāju. Autore uzzināja, kādi faktori veicina pareizu stāju, bet kuri to pasliktina, tādā veidā guva priekšstatu par stājas stiprināšanas iespējām fiziskajā izglītībā. Darba empīriskajā daļā autore vērtēja 19 audzēkņu stāju, izmantojot S. Kristapsones, L. Žukova un Dz. Albrehtas ieteiktās pētīšanas metodes. Izmantotais paņēmiens bija vizuāla apskate. Autore izvēlējās šo metodi darba mērķa sasniegšanai, jo, novērojot bērnus darbībās, ir iespēja savākt un fiksēt datus, tiem parādoties. Autore konstatēja, ka bērniem ir nepieciešamība uzlabot stāju, un fiziskās izglītības un veselības nodarbībās ir iespējams to stiprināt. Turpinājumā autore noskaidroja, ka pētāmā vecuma (5-6 gadi) bērniem ar konkrētiem stājas traucējumiem ir tendence uzlaboties, tādēļ autore izstrādāja praktiskus ieteikumus, ar kādiem paņēmieniem ir iespējams sekmēt bērnu pareizas stājas attīstību fiziskās izglītības un veselības nodarbībās. Darbs sastāv no 72 lpp Darbā iekļauti 5 attēli Darbā iekļautas 2 tabulas Izmantoti 61 literatūras avoti, no tiem 58 latviešu un 3 krievu Atslēgas vārdi:  Attīstība  Pirmskolnieks  Stāja  Fiziskā izglītība un veselība  Vingrinājumi
dc.description.abstractAnotation The aim of the bachelor paper “Strengthening the posture of senior preschool children (ages 5 to 6) in physical education class” is to study the opportunities for strengthening the posture of children in physical education class by analysing theoretical findings on posture, its types and development regularities. The paper consists of two parts — theoretical and empirical. To determine the factors influencing the posture, in the theoretical part, the author studied and analysed the social, psychological and mental development of children ages 5 to 6, that is mutually very related and supplements each other. The author looked at several researcher’s opinions on how the development of children may influence not only the health in general but also child’s posture. The author found out factors promoting proper posture and those that worsen it, thus acquired concept on the opportunities for strengthening the posture of children in physical education. In the empirical part of the paper, the author evaluated the posture of 19 pupils by using the research methods recommended by S. Kristapsone, L. Žukovs and Dz. Albrehta. The method used — visual inspection. The author chose this method for reaching the aim of the paper because it is possible to collect and register data as they appear by observing the children in action. The author concluded that the children need to improve the posture, and in physical education and health classes it is possible to strengthen it. In further research the author found out that the children from the study group (5-6 years) with certain posture disorders has the tendency to improve their posture, therefore the author developed practical recommendations with what techniques it is possible to promote the proper posture development of children in physical education and health classes. Paper contains 72 pages Paper includes 5 images Paper includes 2 tables 61 literature sources, out of which 58 in Latvian language, and 3 Russian language. Key words:  Development  Preschool pupil  Posture  Physical education and health  Exercises
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectAttīstība
dc.subjectPirmskolnieks
dc.subjectStāja
dc.subjectFiziskā izglītība un veselība
dc.subjectVingrinājumi
dc.titleVecākā 5-6 pirmsskolas vecuma bērnu stājas nostiprināšana sporta nodarbībās
dc.title.alternativeStrengthening the posture of senior preschool children (ager 5 to 6) in physical education class
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record