Mācīšanās motivācijas sekmēšana svešvalodas apguvei 1. un 2.klasē
Autor
Circene, Rita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Poiša, Mārīte
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba tēma: Mācīšanās motivācijas sekmēšana svešvalodas apguvei 1. un 2.klasē. Darba autors: Rita Circene Darba mērķis: teorētiski un pētnieciski pamatot mācīšanās motivācijas sekmēšanas iespējas svešvalodas apguvē 1. un 2. klasē. Darba ievada daļā tika pamatota tēmas izvēle, formulēts mērķis un uzdevumi. Teorētiskajā daļā tika apkopota un analizēta literatūra par sākumskolas vecuma bērnu vecumposma īpatnībām, pētīta un definēta motivācija un tās būtība, tās sekmēšanas iespējas un metodes. Darba pētnieciskajā daļā tika veikts pētījums, kurā tika apzinātas mācību motivācijas sekmēšanas iespējas un izmantotās mācību metodes 1. un 2.klasē angļu valodas apguvei, aptaujājot skolotājus un 1.-2.klases skolēnus. Veikti pedagoģiskie novērojumi, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība un analizēti iegūtie rezultāti. Darba pētījuma rezultāti apkopoti secinājumos. Pētījuma gaitā izvirzītā hipotēze ir apstiprinājusies. Darba apjoms 65 lpp., 9 attēli, 11 tabulas, izmantoti 46 literatūras avoti, 2 pielikumi. Darbs sastāv no ievada, četrām nodaļām ar septiņām apakšnodaļām, secinājumiem, literatūras un avotu saraksta. Atslēgas vārdi: mācību motivācija, sākumskola, mācību metodes, svešvalodu apguve. Title of the Bachelor work: Increasing of learning motivation for foreign language acquisition in form 1 and 2. Author of the work: Rita Circene The aim of the work: to substantiate theoretical and research statements for increasing of learning motivation for foreign language learning in form 1 and 2. In the introductory part of the work, the choice of the theme was justified, the goal and tasks were formulated. In the theoretical part the literature on the peculiarities of the age of primary school children were summarized and analyzed, the motivation and its essence, the possibilities and methods of its promotion were studied and defined. In the research part of the work, there was made a study that identified the possibilities for promotion of the learning motivation and the teaching methods used in form 1 and 2 for learning English. The research is carried out by interviewing teachers and students from form 1 and 2. Pedagogical observations, teaching trial operation and analysis of the obtained results are carried out. The results of the research work are summarized in the conclusions. The hypothesis of the research has been approved. Work volume 65 pages, 9 pictures, 11 tables, 46 bibliographical sources, 2 appendices. The work consists of an introduction, four chapters with seven sub-chapters, conclusions, list of literature and sources. Keywords: learning motivation, elementary school, teaching methods, foreign language learning.