Show simple item record

dc.contributor.advisorKalēja-Gasparoviča, Daiga
dc.contributor.authorKoršunova, Oksana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:02:50Z
dc.date.available2018-12-30T02:02:50Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67538
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45665
dc.description.abstractDarba autore: Oksana Koršunova Darba tēma: 5-6 gadus vecu bērnu radošās domāšanas sekmēšana tēlotājdarbībā pirmskolā Darba vadītāja: Dr.paed. Daiga Kalēja-Gasparoviča Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski pētīt radošās darbības veicināšanas iespējas vizuālās mākslas nodarbībās pirmsskolā 5-6 gadīgo bērnu grupā Pētījuma jautājums: kā tēlotājmākslas nodarbībās ir iespējams sekmēt bērnu radošo domāšanu Pētījuma uzdevumi: 1. Analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru pētāmās problēmas aspektā. 2. Analizēt radošās darbības būtības raksturojumu. 3. Raksturot vizuālās mākslas nodarbībās izmantojamās metodes, dažādu tehnisko iemaņu un prasmju izmantošanas iespējas radošās darbības veicināšanai. 4. Izvērtēt bērnu radošo spēju attīstību. Atslēgas vārdi: radošums, radošā domāšana, iztēle, oriģinalitāte, tēlotājdarbības Bakalaura darba apjoms: 55 lpp, 3 tabulas, 8 attēli, 49 literatūras avoti, 6 pielikumi Darba teorētiskajā daļā analizētas pedagogu un psihologu atziņas par radošumu un radošās domas sekmēšanu, dots bērnu psiholoģiskais un fiziskais raksturоjums pētāmas problēmas aspektā. Raksturots arī tēlotājdarbības mācību saturs un pedagoģiskā darbība, lai sekmētu bērnu radošumu zīmēšanas nodarbībās. Darba pētnieciskajā daļā ir izstrādāti piecu zīmēšanas nodarbību plāni, pēc izstrādātajiem kritērijiem veikta sākotnēja un atkārtota bērnu novērošana šajās nodarbībās, lai salīdzinātu, kā sekmēts viņu radošo domāšanu nodarbībās, izmantojot jaunas, neparastas tehnikas, veidojot oriģinālus darbus, nenorādot darba secību, nekomentējot kas un kā jāveido vai jāzīmē, ļaujot bērniem patstāvīgi, brīvi un radoši izpausties. Veikta arī pirmsskolas pedagoga anketēšana, lai noskaidrotu pedagoga domas par iespējām sekmēt bērnu radošo domāšanu.
dc.description.abstractThesis author: Oksana Koršunova Thesis title: Promotion of creative thinking of children aged 5-6 years through visual arts in kindergarten Supervisor: Dr.paed. Daiga Kalēja-Gasparoviča Objective of the research: to research theoretically and practically possibilities to promote creative thinking during visual arts classes in a pre-school for 5-6 years old children group Research question: if it is possible to promote creative thinking of children during visual arts classes. Research tasks: 1.To analyse pedagogical and psychological literature in the aspect of the problem being investigated. 2.Analyse the nature of the creative activity. 3.Describe the methods used in visual art classes, the use of different technical skills and abilities to promote creative activity. 4.Assess the development of children's creative abilities. Keywords: creativity, creative thinking, imagination, originality, visual actions Content of the Bachelor thesis: 55 pages, 3 tables, 8 figures, 49 literature source, 6 annexes. The theoretical part of the paper analyses the opinions of pedagogues and psychologists about creativity and promotion of creative thinking, the psychological and physical characteristics of children in the aspect of the problem studied. Also the content of visual arts classes and pedagogical activities are characterised in order to promote children's creativity in drawing classes. In the research part of the thesis, five plans of drawing classes have been developed, according to the developed criteria, initial and repeated observation of children in these classes has been performed to compare how their creative thinking in classes was promoted, using new, unusual techniques, creating original works without indicating the sequence of work without commenting on what and how created or marked, allowing children to express themselves freely and creatively. Pre-school teacher surveys have also been conducted to find out teachers' thoughts about ways to promote children's creative thinking.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectradošums
dc.subjectradošā domāšana
dc.subjectiztēle
dc.subjectoriģinalitāte
dc.subjecttēlotājdarbības
dc.title5-6 gadus vecu bērnu radošās domāšanas sekmēšana tēlotājdarbībā pirmsskolā
dc.title.alternativePromotion of creative thinking of children aged 5-6 years through visual arts in kindergarten
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record