Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu lasītprasmes sekmēšana didaktiskajās spēlēs
Autor
Kalve, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalve, Aija
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autors: Dace Kalve. Kvalifikācijas darba nosaukums: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu lasītprasmes sekmēšana didaktiskajās spēlēs. Darba mērķis teorētiski un empīriski pētīt 5-7 gadīgu bērnu lasītprasmes attīstīšanas iespējas didaktiskajās spēlēs. Pētījuma hipotēze: 5-7 gadīgu bērnu lasītprasme didaktiskajās spēlēs tik sekmēta, ja didaktiskās spēles tiks piedāvātas atbilstīgi vecumposmam, didaktisko spēļu saturs būs atbilstīgs lasītprasmes attīstišanas iespējām un spēles tiks spēlētas regulāri. Kvalifikācijas darbu veido divas nodaļas – teorētiskā un empīriskā. Teorētiskjā nodaļā tika pētītas dažādas pedagogu un psihologu atziņas par lasītprasmi, noskaidrots lasītprasmes jēdziens, veseluma pieeja 5-7 gadīgu bērnu attīstībā, lasītprasmes pilnveides pilnveides pedagoģiskajā prcesā. Empīriskajā pētījumā tika noteiktas pētīšanas metodes: pedagoģiskā novērošana, pedagoģiskais izmēģinājums un datu matemātiskā apstrāde. Pamatojoties uz gūtajām teorētiskajām atziņām tika izstrādāti empīriskā pētījuma veikšanas kritēriji, rādītāji un to vērtējums 5-7 gadīgu bērnu lasītprasmes attīstības noteikšanai. Pētījumā iesaistīto bērnu lasītprasmes izpētei tika veikts un aprakstīts bērnu raksturojums. Aprakstītas izmantotās didaktiskās spēles, kuras izmantotas lasītprasmes pilnveidei. Pēc izvirzītajiem kritērijiem tika veikts bērnu novērojams 2018. gada aprīlī un oktobrī. Analizējot iegūtos rezultātus, izstrādāti secinājumi. Darba struktūra: ievads, divas nodaļas, 7 attēli, 6 tabulas, 15 spēles, 1 pielikums. Darba apjoms 56 lpp. Atslēgas vārdi: lasītprasme, didaktiskās spēles, vecumposma īpatnības, vingrinājumi, sadarbība, motivācija. The author: Dace Kalve. Title of qualification work “The eldest preschool age children's reading skill encouraging in didactic games’’. The aim of the paper is to theoretically and empirically investigate the possibilities for developing children's literacy skills in didactic games for 5-7 years old children.Study Hypothesis: reading skills of children aged 5-7 in didactic games are so facilitated if the didactic games are offered according to the age group, the content of the didactic games will be appropriate for the development of literacy skills and the games will be played on a regular basis. The qualification work consists of two sections - theoretical and empirical. The theoretical chapter studied various literary and pedagogical knowledge of literacy, clarified the concept of reading comprehension, the whole approach to the development of children aged 5-7, and the improvement of reading comprehension in pedagogical practice. The empirical study identified research methods: pedagogical observation, pedagogical experiment and mathematical processing of data. Based on the obtained theoretical knowledge, the criteria, indicators and their assessment for determining the development of reading literacy of children aged 5-7 were developed for the empirical research. The children's study of the children involved in the study was conducted and describes the characteristics of the children. Described the didactic games used to improve the reading skills. Following the criteria, children were observed in April and September 2018. Analyzing the obtained results, the conclusions were developed. Keywords: reading skills, didactic games, peculiarities of the age group. Structure of the work: introduction, two chapters, 7 figures, 6 tables, 15 games, 1 annex. Scope of work 56 pages.