Show simple item record

dc.contributor.advisorPurmale, Rasma
dc.contributor.authorKrūze, Laila
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:03:08Z
dc.date.available2018-12-30T02:03:08Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67608
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45703
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu “Fiziskās veselības attīstības iespējas kustību rotaļās pirmsskolā ”. Darba autors: Laila Krūze Darba vadītājs: Rasma Purmale Darba mērķis: noskaidrot, kādas ir iespējas un kādi uzdevumi jāveic, lai nodrošinātu bērniem labu fizisko veselību, lai tie spētu kvalitatīvi augt un attīstīties. Lai bērns spētu pilnvērtīgi attīstīties, bērnam ir jāapmierina pamatvajadzības. Viena no pamatvajadzībām ir fizioloģiskās vajadzības, kas sevī ietver fizisko veselību. Darba struktūra: kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Darba pirmā daļa sniedz priekšstatu par to, kas ir fiziskā veselība, kā to sekmēt ar rotaļu palīdzību, kas norāda uz pozitīvu fizisko veselību vai tieši pretēji, un kādi faktori sniedz ietekmi uz fizisko veselību un kāpēc ir svarīga veselība? Darba empīriskajā daļā tiek atspoguļota bērnu fiziskā sagatavotība, novērtēts bērnu fiziskās veselības stāvoklis, veicot vecāku anketēšanu kā arī bērni tiek motivēti ievērot veselīga dzīvesveida paradumus. Kvalifikācijas darbā izvirzītā hipotēze ir apstiprinājusies. Par to liecina pētījuma un aptaujas rezultāti, no kuriem varam secināt, ka vairums aptaujāto uzskata, ka labas fiziskās veselības priekšnosacījumi ir uzturs un fiziskās aktivitātes, kurus regulē arī tādi faktori kā pirmsskola un ģimene, tas nozīmē, ka, ja gan vecākiem, gan pedagogiem būs izpratne par uztura un fizisko aktivitāšu nozīmi bērna dzīvē, tas būs kā pamats labas veselības sekmēšanai; Arī pirmsskolas iekārtojumam, videi ir liela nozīme veselības nodrošināšanā, pirmsskolai un pedagogam ir jānodrošina tādi apstākļi, lai tiktu stimulēta bērna fiziskā attīstība. Fizisko aktivitāšu labvēlīgo ietekmi fiziskās sagatavotības jomā, apliecina rezultāti veiktā pētījuma beigās. Ģimenes un pirmsskolas sadarbībai jābūt pozitīvai, domājot par bērna labklājību. Atslēgas vārdi: veselība, attīstība, fiziskās aktivitātes, rotaļa. Kvalifikācijas darba apjoms ir 56 lappuses, darbā tika izmantoti 37 informācijas avoti un literatūra, no kuriem 3 ir svešvalodā. Pielikums sastāv no 5 lapām, darbā ir izmantoti 23 attēli un 4 tabulas.
dc.description.abstractQualification work has been developed on the topic “The possibilities of physical health development in movement activities in preschool”. The author: Laila Krūze Supervisor: Rasma Purmale The purpose of the work: To find out what opportunities and what tasks should be done to provide children with good physical health so that they could grow and develop qualitatively. In order for child to develop altogether, the child needs to satisfy his own basic needs. One of the basic needs is physiological needs that contains physical health. The structure of the work: qualification work contains two parts – theoretical and empirical part. The first part of the work gives an idea about what is physical health, how it can be promoted with movement activities, what indicates positive physical health or vice versa, and what factors have an impact on physical health and why health is important overall. The empirical part of the work reflects physical preparedness of children, evaluates the physical state of children through parental surveys, as well as children are motivated to follow healthy lifestyle habits. The hypothesis of the qualification work has been confirmed. This is evidenced by the results of the survey and the study, from which it can be concluded that majority of respondents believe that preconditions of good physical health are nutrition and physical activities, which are regulated by such factors as pre-school and family and it means that if both, the parents and the teachers, will have knowledge about the role of nutrition and physical health in the child’s life, it will be the basis for good health promotion. Also the pre-school facilities and environment plays an important role in improvement of health, the pre-school and the teacher has to ensure that the physical development of the child is stimulated. The beneficial effects of physical activities in the physical fitness are confirmed by the results at the end of the study. Family and pre-school cooperation should be positive in terms of child wellbeing. Key words: health, development, physical activities, movement activities. Extent of the qualification work is 56 pages, 37 sources of information and literature is used, of whom 3 is in foreign languages. Appendix consists of 5 pages, there is 23 pictures and 4 tables included.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectveselība
dc.subjectattīstība
dc.subjectfiziskās aktivitātes
dc.subjectrotaļa
dc.titleFiziskās veselības attīstības iespējas kustību rotaļās pirmsskolā
dc.title.alternativeThe possibilities of physical health development in movement activities in preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record