Show simple item record

dc.contributor.advisorBula-Biteniece, Inta
dc.contributor.authorŠiškunova, Sabina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:03:13Z
dc.date.available2018-12-30T02:03:13Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67630
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45712
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats „3-4 gadus vecu bērnu emocijas fiziskajās aktivitātēs” Kvalifikācijas darbs izstrādāts ar mērķi teorētiski izzināt un praktiski pamatot emociju attīstību 3-4 gadus vecu bērniem fiziskās aktivitātēs. Darba teorētiskajā daļā pētīta emociju būtība un loma personības attīstībā, raksturots trīsgadīgu bērnu vecumposms, pētot fizisko aktivitāšu izmantošanas iespējas bērnu emocionālās attīstības sekmēšanai. Teorētiskās atziņas ļauj konstatēt, ka Emocionālā attīstība ir uzlūkojama kā personības veidošanās kodols. Bērna emocionālā attīstība noris ciešā saiknē ar psihisko, sociālo, motivācijas un gribas sfēras attīstību un pašapziņas veidošanos. Bērna emocionāla attīstība norit ciešā saistībā ar sociālo un kognitīvo sfēru, kas pastiprina tēmas aktualitāti un nosaka nepieciešamību pirmsskolas pedagoģijā pievērst pastiprinātu uzmanību emocionālai attīstībai. Teorētiskajam pamatojumam izmantoti avoti latviešu, krievu un angļu valodā, tai skaitā tādu autoru pētījumi kā: A.Ābele, A. Tauriņa (2002), I. Bula-Biteniece (2011, 2013), S.Campbell (2006, 2016), J. Cooper (2009), D. Goulmens (2001), J. Aļabjeva (Aлябьева, 2003), N. Ježkova (Ежкова, 2010), O. Ivaseva (Ивасева, 2015) u.c. Empīriskajā daļā pētīta emocionālā 14 trīsgadīgu bērnu emocionālā attīstība fiziskās aktivitātēs. Empīriskā pētījuma sākumā veiktais bērnu emocionālās attīstības novērtējums ļāva secināt, ka bērniem visvājāk attīstītas spējas spēju vadīt un kontrolēt savas emocijas, galvenokārt sarūgtinājumu un dusmas. Četriem bērniem (no 14) zems vērtējums ir saistīts ar spēju atpazīt citu cilvēku emocionālos stāvokļus un attiecīgi reaģēt, tai skaitā izrādīt empātiju, līdzjūtību. Empīriskā pētījumā izmantotās fiziskās aktivitātes ar psihovingrošanas elementiem ļāva sasniegt pozitīvu dinamiku visos pētāmajos aspektos. Kopumā sasniegta pozitīva dinamika visiem bērniem, kas ļauj apstiprināt sākotnēji izvirzīto hipotēzi: ikdienā iesaistot 3-4 gadus vecus bērnus daudzveidīgās fiziskās aktivitātēs ar noteikumiem, tiek attīstīta prasme pārvaldīt savas emocijas. Darba noslēgumā izstrādāti īsi ieteikumi pirmsskolas skolotājiem par fizisko aktivitāšu izmantošanu pedagoģiskajā procesā bērnu emocionālās attīstības sekmēšanai un emociju regulēšanai. Darba apjoms: 44 lpp., 4 attēli, 4 tabulas, izmantotas 62 literatūras vienības, pievienoti 2 pielikumi. Atslēgas vārdi: emocionālā attīstība, emociju kontrole, trīsgadīgi bērni, kustību aktivitātes, pirmsskolas pedagoģiskais process.
dc.description.abstractThe qualification project is entitled Emotions of 3-4-Year-Old Children during Physical Activities. The qualification project has been designed with the aim to theoretically study and practically substantiate emotional development in 3-4-year-old children during physical activities.  The theoretical part of the work contains a study of the essence and role of emotions in personality development, a description of the stage of development of three-year-old children through a study of the opportunities for applying physical activities in promoting the emotional development of children. Theoretical conclusions show that emotional development is to be viewed as the core of personality formation. The emotional development of a child is strongly related to the development of the mental, social, motivational domain and will, and the formation of self-awareness. The emotional development of a child is strongly related to the social and cognitive domain, which adds to the importance of the topic and determines the necessity to pay more attention to emotional development in preschool education. Sources in Latvian, Russian, and English have been used for theoretical substantiation, including the studies of such authors as: A.Ābele, A. Tauriņa (2002), I. Bula-Biteniece (2011, 2013), S.Campbell(2006, 2016), J. Cooper (2009), D. Goleman (2001), J. Alyabyeva (Aлябьева, 2003), N. Yezhkova (Ежкова, 2010), O. Ivaseva (Ивасева, 2015), etc.  The empirical part contains a study of emotional development of 14 three-year-old children during physical activities. The emotional assessment of the children performed at the beginning of the empirical study allows concluding that the development of the children’s ability to manage and control their emotions, primarily bitterness and anger, is the poorest. For four children (of 14), a low assessment is related to the ability to recognize other people’s emotions and react accordingly, including showing empathy and sympathy. The physical activities with psychogymnastic elements used in the empirical study allowed achieving positive dynamics in all the aspects under study. Overall, a positive dynamic has been achieved for all children, which allows confirming the initial hypothesis: everyday involvement of 3-4-year-old children in a variety of physical activities with rules develops their ability to manage their emotions. In the conclusion of the work, brief recommendations have been designed for preschool teachers on the use of physical activities in the pedagogical process for promoting the emotional development and for emotional regulation in children. Scope of work: 44 pages, 4 figures, 4 tables, 62 literature sources, 2 appendices. Keywords: emotional development, emotional control, three-year-old children, physical activities, preschool pedagogical process.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectemocionālā attīstība
dc.subjectemociju kontrole
dc.subjecttrīsgadīgi bērni
dc.subjectkustību aktivitātes
dc.subjectpirmsskolas pedagoģiskais process
dc.title3-4 gadus vecu bērnu emocijas fiziskajās aktivitātēs
dc.title.alternativeEmotions of 3-4 years old children during physical activities
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record