Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes veidošanās literāro darbu iepazīšanās procesā
Autor
Strautniece, Ludmila
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Uršuļska, Vladislava
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba nosaukums: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā. Darba autore: Ludmila Strautniece Pētījuma mērķis: Teorētiski analizēt un pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes veidošanos literāro darbu iepazīšanas procesā. Darbs sastāv no divām daļām: 1.Pirmajā daļā ir sniegts bērnu stāstītprasmes veidošanās skaidrojums, analizēti dažādi stāstītprasmes veidi un to nozīme bērnu runas attīstībā. Mūsdienu pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes veidošanās, tās ciešā saistība ar literārajiem darbiem un ietekme uz cilvēka personības attīstību tika analizēta, izpētot pedagogu un psihologu teorētiskās atziņas. 2.Otrajā daļā ir atspoguļota empīriskā pētījuma norise – izklāstīta pētījuma metožu izvēle, veikts bērnu stāstītprasmes novērtējums pētījuma sākumā un beigās, balstoties uz individuāliem novērošanas rezultātiem. Ir aprakstīta praktiskā darbība ar bērniem, kas atspoguļo literāro darbu izmantošanas iespējas bērnu stāstītprasmes sekmēšanā. Pētījumā izvirzītā hipotēze apstiprinājās un iegūtie rezultāti apliecina, ka mērķtiecīgi atlasīti literārie darbi, kas atbilst bērnu interesēm, pieredzei, situācijām, sekmē stāstītprasmes veidošanos. Atslēgas vārdi: stāstītprasmes veidošanās, literārie darbi, pirmsskolas vecums. Bakalaura darba apjoms: 56 lpp, 3 tabulas, 2 attēli, 1 pielikums, izmantoti 51 literatūras avots. Darbu var lietderīgi izmantot: Pirmsskolas izglītības pedagogi, studenti un vecāki. The title: Building the narrative skill through literary works at the older preschool age The author: Ludmila Strautniece The aim: to analyse theory and study the development of narrative skill of children at the older preschool age in the process of learning literary works. The work consists of two parts: The first part provides the explanation of the development of narrative skill, analysing different types of narratives and their role in the development of children's speech. The development of narrative skill of the modern preschool age children, its close relationship with literary works and the impact on human personality development was analysed by exploring theoretical knowledge of educators and psychologists. The second part shows the conduct of the empirical study, the selection of the study methods, the assessment of children's narrative skill at the beginning and the end of the study, based on individual follow-up results. The practical activity with children is described, reflecting the opportunities for the use of literary works in the development of children's narrative skill. The hypothesis of the study was confirmed and results demonstrated that targeted literary works corresponding to the interests, experience and situations of children contribute to the development of narrative skill. Key words: building narrative skill, literary works, preschool age The volume: 56 pages, 3 tables, 2 pictures, 1 annex, 51 sources. The usage: preschool teachers, student, parents