Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguves sekmēšana fiziskajās aktivitātēs
Author
Belova, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguves sekmēšana fiziskajās aktivitātēs. Darba autore: Kristīne Belova. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā tiek analizēta literatūra un izmantotas autoru atziņas - D.Lieģeniece, G.Eigima, I.Pučure, V.Krauksts, I.Novikova, T.Ļisickaja, I.M.Rubana, D.Augstkalne u.c. Tika aplūkotas fiziskās aktivitātes pirmsskolā, to iedalījums un nozīme bērna vispārējā attīstībā – kur pirmsskolā ir sastopamas fiziskās aktivitātes un kā tās tiek pielietotas ikdienā. Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības raksturojums – sociāli emocionālā, kognitīvā un fiziskā attīstība. Pamatkustības, to veidi un apguves sekmēšana pirmsskolā – kā tās tiek sekmētas dažādās fiziskajās aktivitātēs. Empīriskajā daļā tiek pētīta vecākā pirmsskolas vecuma bērnu mešanas veidu sekmēšana fiziskajās aktivitātēs pirmsskolā. Tika veikts bērnu novērojums, lai secinātu bērnu pamatkustību apguves līmeni pētījuma sākumā; pārrunas ar bērniem, lai izzinātu bērnu intereses un sagatavotu fiziskās aktivitātes atbilstoši šīs grupas bērniem; pedagogu anketēšana, lai noskaidrotu pedagogu viedokļus par pamatkustību apguves iespējām pirmsskolā; pētijumā iegūto rezultātu salīdzināšana un analīze. Darbs sastāv no 63 lpp, darbā iekļauti 12 attēli, 3 tabulas, un izmantoti 51 literatūras avoti. Title of the paper: promotion of mastering basic moves for the oldest preschool age children through physical activities. Author of the paper: Kristīne Belova Paper consists of two parts - theoretical and empirical part. In the theoretical part literature is analyzed and are used authors quotes - D.Lieģeniece, G.Eigima, I.Pučure, V.Krauksts, I..Novikova, T.Ļisickaja, I.M.Rubana, D.Augstkalne a.o. Were inspected physical activities in preschool , their division and importance in overall development of a child – where do you meet physical activities in preschool and how are they used daily. Characteristics of an oldest preschool age childrens’ development – socially emotional , cognitive and physical development.Basic moves ,their kinds and promotion of mastering them – the way they are promoted in different physical activities. In the empirical part is studied promotion of throwing ways of oldest preschool children in physical activities in preschool. In the beginning of the study children were observed to conclude their level of skills of basic movements;discussions with the children to find out about their interests so that to prepare physical activities exactly for the children of this group; questionnairing teachers to find out their opinions on possibilities of acquiring basic moves in preschool; comparison and analyses of the results gained during the research. Paper consists of 63 pages , in the work are included 12 pictures , 3 tables and used 51 literature sources.