Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu ritma izjūtas attīstība ritmikas nodarbībās
Author
Abramova, Ance
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba nosaukums - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu ritma izjūtas attīstība ritmikas nodarbībās. Darba autore - Ance Abramova. Darba mērķis - izpētīt vidējās pirmsskolas vecuma bērnu ritma izjūtas attīstības veicināšanas iespējas. Kvalifikācijas darba struktūra sastāv no ievada, trīs nodaļām ar desmit apakšnodaļām, secinājumiem, priekšlikumiem un izmantotās literatūras saraksta. Pirmajā nodaļā tika aplūkotas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par ritmu un ritma izjūtu, bet otrajā nodaļā vidējā pirmsskolas vecuma bērnu vispārējā attīstība. Trešajā nodaļā tika veikts pētījums par vidējā pirmsskolas vecuma bērnu ritma izjūtas attīstību ritmikas nodarbībās, kura laikā tika aptaujāti bērnu vecāki, izvirzīti muzikālie kritēriji, uzdevumi ritmikas nodarbībām. Pētījumā tika aplūkoti ritma attīstības noteicēji, kas ir gan ģenētiski pārmantotās muzikālās dotības, gan ritma izjūtu veicinošas aktivitātes gan ritmikas nodarbībās, gan ārpus tām. Pētījuma laikā tika pārbaudīts, ka tiem bērniem, kuru vecāki atzīst savu ritma izjūtu par labu esam, ir vieglāk izpildīt konkrētās aktivitātes. Tātad var secināt, ritma izjūta tiek pārmantota no vecākiem. Atbilstoši, ja tā tiek kustināta un darbināta, tad to var veiksmīgi attīstīt. Svarīgi bērniem piedāvāt radošas un aizraujošas aktivitātes. Bērni ir ļoti atsaucīgi ritmikas nodarbībām, gandrīz visi to dara ar lielu prieku. Tādējādi, bērni izjūt pozitīvas emocijas, uzlabojas viņu garastāvoklis, viņi ir priecīgāki. Kvalifikācijas darba lapaspušu skaits- 45 Attēlu, tabulu skaits- 10 attēli, 6 tabulas Bibliogrāfiskā saraksta vienību skaits- 23 Atslēgas vārdi: ritma izjūtas attīstība, ritmika, pirmsskolas vecums Title of qualification paper - The development of rhythm sense for middle age children in the rhythm classes in pre-school. Author - Ance Abramova. Purpose of the work - to study the possibilities of promoting the development of the median pre-school children sense of rhythm. The structure of the qualification paper consists of an introduction, three chapters with ten sub-sections, conclusions, proposals and list of used literature. The first chapter looked at the conclusions of pedagogy and psychology scientists about the rhythm and sense of the rhythm, while the second chapter looked at the general development of median pre-school age children. In the third chapter, a study was conducted on the development of a children sense of rhythm at the median pre-school age in rhythmic lessons. During the research, parents of children were questioned, musical criteria set, and tasks for rhythmic exercises were performed. The study looked at rhythm-development determinants, which are both genetically inherited musical gifts and rhythm-enhancing activities, both in and outside the rhythmic classes. The study showed that it was easier to complete specific musical activities for those children whose parents recognised their own sense of rhythm as very good. So it can be concluded that the sense of rhythm is inherited from parents. Accordingly, if it is worked on children rythmic skills, it can be developed successfully. It is important to offer creative and exciting activities to children. Children are very responsive to the ryhtmic lessons, almost everyone is enjoying it. This way children are feeling positive feelings, their mood is improving, they are more cheerful. Number of qualification paper pages - 45 Number of pictures, tables – 10 pictures, 6 tables Number of bibliography units - 23 Keywords: development of the sense of rhythm, rhythmic, pre-school age