Skaņu pasakas - pirmsskolas vecuma bērnu (5-6g.) iztēles sekmētājas
Author
Katkovska, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Brice, Baiba
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Ieva Katkovska; Darba nosaukums: Skaņu pasakas – pirmsskolas vecuma bērnu (5-6g.) iztēles sekmētājas; Darba mērķis: teorētiski pētīt un empīriski analizēt skaņu pasaku ietekmi 5-6 gadus vecu bērnu iztēles sekmēšanai. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā tiek aplūkots iztēles termina skaidrojums, iztēles raksturojums 5-6 gadus veciem bērniem (Ļ. Vigotskis, Lieģeniece, J.A. Students, A.Vorobjovs, Dž. Rodari, A.Ļubļinska, J. Kolominskis, D. Lieģeniece, Dz. Meikšāne), un iztēles attīstības iespējas, darbojoties skaņu pasakās (B. Brice, A. Līduma, L. Lasmane). Empīriskajā daļā darba autore apraksta metožu izvēli, pētāmo bāzi, detalizēti apraksta pētījuma norisi un veic kvantitatīvo un kvalitatīvo analīzi pētījuma noslēgumā. Darba rezultāti parāda, ka radoša vide veicina katra bērna iztēles attīstību. Visaugstākie iztēles attīstības rādītāji tika novēroti jaunrades kritērijā, kur bērni, ilgstoši darbojoties mūzikas instrumentu stūrī, paši nelielās grupās vai individuāli sacerēja un inscenēja skaņu pasakas. Kvalifikācijas darbs sastāv no 62 lapaspusēm, 5 tabulām, 5 attēliem, 48 bibliogrāfiskā saraksta vienībām un 5 pielikumiem. Atslēgas vārdi: iztēle, iztēles attīstība, radoša vide, skaņu pasaka, mūzikas instrumenti. Author of the work: Ieva Katkovska; Title of the work: Promoting imagination for 5-6 year old children through sound stories; Goal of the work: to reasearch and analyze the influence of sound stories to improve imagination development of 5-6 year old children. The work consists of two parts – theoretical and empirical part. Theoretical part describes imagination, its characteristics of 5-6 year old children, and possibilities to improve imagination through sound stories. Empirical research shows the choice of methods, description of research basis, the course of the research and quantitative and qualitative analysis. The results of the work show that creative surrounding promotes development of imagination for every child. The highest indicators of development were observed in creativity criteria – children explored music instruments and their sound, and as a result they created their own sound stories individually or in small groups. The work consists of 62 pages, 5 tables, 5 images, 48 bibliographic unities and 5 appendices. Key words: imagination, development of imagination, creative surrounding, sound story, music instruments.