Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu lekšanas veidu apguves sekmēšana kustību rotaļās
Автор
Rateniece, Sabīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba temats: Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu lekšanas veidu apguves sekmēšana kustību rotaļās. Darba autore: Sabīne Rateniece Darba mērķis: teorētiski analizēt un praktiski pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu lekšanas veidu apguves sekmēšanu kustību rotaļās. Darba teorētiskajā daļā izmantotas H., Gudjona, I., Jurgenas, R., Karlovskas D., Lieģenieces, G., Svences un citu psihologu un pedagogu atziņas par vidējā pirmsskolas vecuma bērnu īpatnībām, pamatkustību attīstību un kustību rotaļu nozīmi kustību apguvē. Darba teorētiskajā daļā tiek apskatīts: •vidējā pirmsskolas vecuma bērnu attīstība pētījuma kontekstā; •kustības, to raksturojums; •kustību rotaļas kā pamatkustību apguves sekmētājs. Empīriskajā daļā tiek veikta bērnu pedagoģiskā novērošana, iesaistīšanās bērnu kustību apguves veicināšanas procesā kurā kā galvenā metode tiek izmantota kustību rotaļa, kā arī rezultātu izstrāde un analīze. Pētījuma rezultāti parāda, ka mērķtiecīgi organizētas kustību rotaļas veicina lekšanas prasmju attīstību. Kvalifikācijas darbs sastāv no 40 lpp., 7 attēliem, 3 tabulām, 49 literatūras avotiem, 1 pielikuma. Atslēgas vārdi: lekšana, pirmsskolēns, kustību rotaļa, kustība. Theme of the qualification work: Average Preschool children jumping style development by participating in movement games. Author of work: Sabine Rateniece The aim of the work: to analyze theoretically and study practically promoting the acquisition of jumping types in movement games for middle preschool children. In the theoretical part of the paper are used the findings of H., Gudjona, I., Jurgena, R., Karlovska, D., Liegeniece, G., Svence and other psyhologists and educators on the peculiarities of the children of middle preschool age, the development of basic skills and the role of movement games in a process of learning the movement. The theoretical part of the paper looks at: •development of pre – school children in the context of the research; •motions, their characteristics; •movement games as a facilitator for learning basic skills. In the empirical part, are carried out pedagogical observation of children and involvement in the promoting process of children’s movement, in which, as a main method, the development of a movement game, as well as the development and analysis of results are used. The results of the research show that purposefully organized movement games promote the development of jumping skills. The qualification paper consists of 40 pages, 7 pictures, 3 tables, 49 literature sources, 1 annex. Keywords: jumping, pre-school, moving play, motion.