Show simple item record

dc.contributor.advisorMarsone, Staņislava
dc.contributor.authorLure, Ance
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:04:03Z
dc.date.available2018-12-30T02:04:03Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67831
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45807
dc.description.abstractBakalaura darba nosaukums: Agresijas mazināšanas pedagoģiskās iespējas 4-5 gadus veciem bērniem speciālajā pirmsskolas izglītības iestādē. Bakalaura darba autors: Ance Lure Pētījuma mērķis: Pedagoģiskajā pētījumā ir praktiski izzināmas un analizējamas agresivitātes mazināšanas iespējas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz nozīmīgu latviešu autoru; D.Dzintares, I.Stangaines, S.Gekas, I.Antinas, S.Mežales, R, Orskas, B.Brices, kā arī citu zināmu autoru izteiktām atziņām par bērnu sadarbības prasmju sekmēšanu un agresivitātes mazināšanas iespējām, kā līdzekli izmantojot rotaļas, spēles un individuālas darbības. Tiek analizētas dažādu autoru atziņas par bērna attīstību, likumsakarībām problēmas skatījumā, kā arī analizētas atziņas par rotaļas nozīmi sadarbības sekmēšanā un agresivitātes mazināšanā. Empīriskajā daļā tika novērotas un salīdzinātas bērnu raksturīgākas agresivitātes izpausmes vidējā pirmsskolas vecumā. Bērnus novēroja individuāli dažādos dienas rites momentos – rīta un pēcpusdienas cēlienā, rotaļnodarbībās, pastaigās un pedagoģiskajās situācijās. Tika veikta bērnu darbības analīze un pārrunas. Darba saturā ir dažādas psihologu un pedagogu atziņas par saskarsmes un sadarbības prasmju veicināšanu pirmsskolas vecuma bērniem caur spēlēm, rotaļām un individuālām darbībām. Aprakstīts praktisks darbs ar bērniem, kā arī novērojumi par agresivitātes izpausmēm pētījuma sākumā un beigās. Praktiskajā pētījumā ir piedalījusies SPII grupa ar 15 bērniem (3 meitenes un 12 zēni) izmantotas autores izvēlētas rotaļas un spēles, kā arī iekārtota grupa, lai bērns varētu darboties individuāli. Pētījuma beigās var secināt, ka rotaļas, spēles un piemērots grupas iekārtojums var mazināt agresivitātes izpausmes pirmsskolas vecuma grupā. Darba apjoms; 68 lpp.; pamatteksts 54 lpp.; 2 tabulas; 12 attēli; 6 pielikumi; 51 literatūras avots , no tiem 36 latviešu valodā un 15 svešvalodās . Atslēgas vārdi: Agresijas mazināšana, novērošana, spēles, rotaļas, sadarbība, pirmsskola.
dc.description.abstractBachelor's thesis: Pedagogical possibilities of aggression reduction for children aged 4-5 in a pre-school educational institution Author: Ance Lure The objective is to conduct a pedagogical study that researches and analyses the possibilities for children's aggression reduction in the pre-school pedagogical process. The theoretical part of the study is based on ideas by significant Latvian authors - D.Dzintare, I.Stangaine, S.Geka, I.Antina, S.Mežale, B.Brice, as well as opinions of other well-known authors on the promotion of children's cooperation skills and aggression reduction possibilities through gameplay and individual work as a means. Various author's opinions about the development of children, the regularities in the view of the problem, as well as the insights on the role of play in promoting cooperation and reducing aggressiveness are analysed. In the empirical part, common episodes of aggressive behaviour for children in the average pre-school age were observed and compared. The children were observed individually during various routines of the day - morning and afternoon routine, game playing, walks and pedagogical situations. Analysis of children's behaviour and interviews were conducted. The thesis contains analysis of opinions by various psychologists and pedagogues regarding the promotion of communication and cooperation skills for pre-school aged children through games and individual activities. Practical work with children is described, observations about aggressive behaviour before and after the study are analysed. A special pre-school educational institution's group, consisting of 15 children (3 girls and 12 boys), took part in the practical study that used author's chosen games and the group's room was set up in a way that children can work individually. The final conclusion of the thesis is that games and suitable room setup can improve aggression reduction for children in pre-school age groups. The thesis consist of 68 pages; 54 pages of main text; 2 tables; 12 images, 6 appendixes; Keywords: aggression reduction, observation, games, cooperation, pre-school
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectAgresijas mazināšana
dc.subjectNovērošana
dc.subjectSpēles
dc.subjectRotaļas
dc.subjectSadarbība
dc.titleAgresijas mazināšanas pedagoģiskās iespējas 4-5 gadus veciem bērniem speciālajā pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativePedagogical possibilities of aggression reduction for children aged 4-5 in a pre- school educational institution
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record