Jaunākās pirmsskolas vecuma bērnu pašapkalpošanās prasmju pilnveide radošās rotaļās
Author
Raila, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sīle, Maruta
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Linda Raila Kvalifikācijas darba tēma: Jaunākās pirmsskolas vecuma bērnu pašapkalpošanās prasmju pilnveide radošās rotaļās Pētījuma mērķis: pētīt 2-3 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju veicināšanas iespējas radošajās rotaļās. Lai sasniegtu mērķi, darba autore pirmajā nodaļā analizējusi zinātnisko literatūru par pirmsskolas vecumposma bērnu pašapkalpošanās prasmēm, to attīstību veicinošiem un kavējošiem faktoriem un radošo rotaļu izmatošanas iespējām 2-3 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju veicināšanā. Kvalifikācijas darba otrajā nodaļā atspoguļots veiktais empīriskais pētījums, kurā ir pamatota izvēlētā pētījuma metodoloģija, raksturota pētījuma gaita. Sniegts grupas bērnu raksturojums pētāmās tēmas aspektā. Sniegts radošo rotaļu apraksts pašapkalpošanās prasmju veicināšanā, kā arī pētīti un analizēti pašapkalpošanās prasmju kritēriji un to attīstības dinamika pētījuma periodā. Darba noslēgumā izstrādāti teorētiskā un empīriskā pētījuma secinājumi. Pētījuma sākumā izvirzītā hipotēze- 2-3 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmes radošajās rotaļās tik sekmētas, ja pedagogs rosinās un iedrošinās bērnus patstāvīgi veikt ar pašapkalpošanās procesiem saistītās aktivitātes un radīs vecumposmam atbilstošu vidi šo prasmju attīstības veicināšanai, ir apstiprinājusies. Darbs sastāv kopumā no 41 lpp, darbā ir iekļauti 15 attēliem, 3 tabulām un izmantoti 30 literatūru avotu. Atslēgvārdi: Pašapkalpošanās prasmes, radošās rotaļas, attīstības sekmēšana, patstāvība. Qualification’s paper author: Linda Raila The subject of the study: Improvement of self-help skills through creative plays for preschoolers. The purpose of the research: Study the possibilities of development in self-help skills in creative games of 2-3-year-old children. In order to achieve the target, author of the thesis in first section has analyzed scientific literature about self-help skills of children aged pre-school, the factors contributing and hindering their development and the use of creative games for developing self-help skills of 2-3years old children. In second section empirical study is reflected, where the chosen research methodology is justified and characterized course of the study. A description of the children of the group in the subject matter is provided. A description of creative games in promoting self-help skills has been provided and self-help skills criteria and their development dynamics have been studied and analyzed during the study period. The work concludes with the conclusions of the theoretical and empirical study. The hypothesis at the beginning of the study - self-help skills of 2-3-year-olds in creative games are promoted if the teacher encourages children to carry out self-help activities independently and creates an adequate environment for promoting the development of these skills, has been confirmed. The work consists of a total of 41 pages, including 15 images, 3 tables and 30 sources of literature. Keywords: Self-help skills, creative games, promotion, independence.