Show simple item record

dc.contributor.advisorVilka, Ilze
dc.contributor.authorKorkle, Sanita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:04:09Z
dc.date.available2018-12-30T02:04:09Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67847
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45819
dc.description.abstractKvalifikācijas darba autore Sanita Korkle, darba vadītāja Mg. paed. Ilze Vilka. Kvalifikācijas darba tēma – „Pirkstu rotaļu nozīme bērnu runas attīstībā jaunākajā pirmsskolas vecumā”. Pētījuma mērķis ir teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt pirkstu rotaļu nozīmi jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstībā Pētījuma gaita un tā rezultāti izklāstīti 2 nodaļās un 6 apakšnodaļās, secinājumos. Darba pirmajā daļā tiek analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par bērna vispārējo attīstību, runu, runas attīstību, rotaļas un pirkstu rotaļas nozīmi runas attīstībā. Dažādu autoru viedokļi par jaunākā pirmsskolas bērna attīstību pētāmās problēmas skatījumā. Tiek pētītas projekta Skola 2030 izstrādātās vadlīnijas jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstības sekmēšanai Darba otrajā daļā tiek veikts pētījums un praktiskajā darbībā pārbaudīta pirkstu rotaļu nozīme bērnu runas attīstībā. Noteikti kritēriji jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstības pārbaudei. Pētījumā tiek izvērtētas jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu runas prasmes pētījuma sākumā un pētījuma beigās. Runas attīstība tika sekmēta ar pirkstu rotaļu palīdzību un veikta salīdzinošā analīze. Analizējot pētījuma rezultātus var secināt, ka pirkstu rotaļas labvēlīgi veicina bērnu runas prasmju attīstību, ja tiek ievērota bērna iepriekšējā dzīves pieredze, skolotājs pārzina bērna attīstības likumsakarības un, ja tiek izvēlētas vecumposma attīstībai atbilstošas pirkstu rotaļas. Kvalifikācijas darba apjoms ir 50 lpp., 2 tabulas, 10 attēli, 2 pielikumi un 37 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: attīstība, jaunākais pirmsskolas vecums, runa, runas attīstība, rotaļa, pirkstu rotaļas.
dc.description.abstractThe Author of the Qualification Paper Sanita Korkle, Supervisor of the Paper Mg. paed. Ilze Vilka. Subject of the Qualification Paper – “The role of finger play in the development of children’s speech at the youngest preschool age”. The goal of the study is to investigate in theory, and to verify in practice, the role of finger play in the development of speech of children at the youngest preschool age. The research process and its results are presented in 2 chapters and 6 subchapters, and in the conclusions. In the first part of the Paper, pedagogical and psychological literature has been analysed on the child’s general development, speech, speech development, the role of play and finger play in the development of speech. Opinions of different authors about the development of a child at the youngest preschool age in relation to the studied problem. The guidelines developed by Project School 2030 for the promotion of the development of children in the youngest preschool age are studied. In the second part of the Paper, a study is performed and the role of finger play in the development of children’s speech is tested in practical work. There are definite criteria for checking the progress of speech development of children at the youngest preschool age. The study examines the speech skills of children at the youngest preschool age at the beginning of the study and at the end of the study. Speech development has been facilitated by finger play and comparative analysis has been implemented. By analysing the results of the study it can be concluded that finger play positively affects the development of children’s speech skills, if the child’s previous life experience is respected, the teacher knows the regularities of the child’s development and, if the finger play is selected according to the development of the age group. The Qualification Paper consists of 50 pages, 2 tables, 10 figures, 2 annexes and 37 literature sources. Keywords: development, the youngest preschool age, speech, speech development, play, finger play.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectattīstība
dc.subjectjaunākais pirmsskolas vecums
dc.subjectruna
dc.subjectrunas attīstība
dc.subjectrotaļa
dc.titlePirkstu rotaļu nozīme bērnu runas attīstībā jaunākajā pirmsskolas vecumā
dc.title.alternativeThe role of finger games in the development of children`s speech at the latest preschool age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record