Show simple item record

dc.contributor.advisorVociša, Rūta
dc.contributor.authorKargina, Julianna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:04:14Z
dc.date.available2018-12-30T02:04:14Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67857
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45827
dc.description.abstractPētījuma autore: Julianna Kargina Darba nosaukums. Skolēnu sociālās adaptācijas veicināšana sākumskolas pirmajā klasē Darba vadītāja: Lect., Mag.paed. Rūta Vociša Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski pētīt skolēnu sociālās adaptācijas veicināšanas iespējas sākumskolas pirmajā klasē, empīriski pārbaudīt pirmklasnieku gatavību mācībām skolā. Darba teorētiskajā daļā tiek analizēta adaptācijas procesa būtība, kā arī 1. klases skolēnu vecumposma attīstības likumsakarības pētāmās problēmas aspektā. Tālāk tiek raksturotas dažādu autoru atziņas par 1. klases skolēnu psiholoģisko gatavība skolai, par dažādām grūtībām šo skolēnu adaptācijas procesā. Tiek aprakstītas metodes un dažādas aktivitātes adaptācijas procesa veiksmīgai sekmēšanai. Praktiskajā daļā tiek aprakstītas pētījumā izmantotās metodes, kā arī raksturota pētījuma bāze. Pēc izvēlētajām metodēm tiek veikta daudzveidīga skolēnu adaptācijas līmeņu diagnosticēšana. Notiek arī sociāli-pedagoģisko pasākumu analīze pirmklasnieku adaptācijas procesa uzlabošanai. Lai noskaidrotu skolotāju atzinumus par adaptācijas periodu skolā, tiek veikta arī skolotāju aptauja. Pētījuma hipotēze: sociālās adaptācija 1. klasē notiks veiksmīgi, ja: •skolotāja labi pārzinās skolēnu vecumposma likumsakarības, •sākotnēji tiks veikta pirmklasnieku adaptācijas līmeņa skolai diagnostika •ja tiks ievēroti veiksmīgas adaptācijas pedagoģiskie nosacījumi – apstiprinājās. Darba apjoms: 50 lpp, 5 attēli, 6 tabulas, 70 literatūras avoti, 10 pielikumi.
dc.description.abstractThe author of the research: Julianna Kargina Thesis: Pupils' social adaptation promoting primary Grade 1. Head: Lect., Mag.paed. Ruta Vociša The aim of the research is to study the possibilities of pupils' social adaptation for Grade 1 pupils, empirically examine the readiness of Grade 1 pupils for school. The theoretical part reflects the analysis of the essence of the adaptation process, as well as shows the correlation of Grade 1 pupils’ development mechanisms in the aspect of the research problem. The opinion of different authors on the Grade 1 pupils’ psychological readiness for school is observed; a variety of difficulties that students meet during the adaptation process are presented. The methods and a variety of activities to promote the success of the adaptation process are depicted. In the practical part the research methods and the research database are described. The diverse diagnosis of the levels of student adaptation is carried out according to the chosen methods. The socio-pedagogical analysis of activities for the enhancement of Grade 1 adaptation process is revealed. The teachers survey is carried out to find out teachers' opinion on the adaptation period at school. The research hypothesis: the social adaptation of Grade 1 pupils will be flown successfully, if: •the teacher is well acquainted with pupils' age group peculiarities; •the Grade 1 pupils’ adaptation level diagnostics is carried out; •the successful adaptation pedagogical conditions are followed - confirmed. The volume of the work: 50 p, 5 pictures, 6 tables, 70 literature sources, 10 appendices.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectAdaptācija
dc.subjectpirmās klases skolēni
dc.subjectadaptācijas butība
dc.subjectkomunikācijas prasmes
dc.titleSkolēnu sociālās adaptācijas veicināšana sākumskolas pirmajā klasē
dc.title.alternativePupils'social adaptation promoting primary Grade 1
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record