Pirmsskolas 3-4 gadu vecuma bērnu socializācijas attīstība lomu rotaļās
Author
Bogdānova, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Svence, Guna
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Pirmsskolas 3 – 4 gadu vecuma bērnu socializācijas attīstība lomu rotaļās. Darba autore: Linda Bogdānova Darba zinātniskā vadītāja: Dr.psych Guna Svence Darba saturs: 51.lpp., 3 tabulas, 3 diagrammas un analizēti 35 literatūras avoti. Kvalifikācijas darba mērķis: Teorētiski izanalizēt un praktiski izpētīt 3-4 gadu vecuma bērnu socializācijas prasmes un tās attīstību. Pētījuma metodes: teorētiskā – literatūras analīze; empīriskā – novērojuma autorsaraksta izveide; pedagoģiskā eksperimentālā autorprogramma; lomu rotaļu autorprogrammu izveide; datu apkopošana un analīze. Teorētiskajā daļā tika analizēts 3-4 gadu vecuma vispārējais attīstības raksturojums, socializācijas raksturojums un lomu rotaļu nozīme 3 -4 gadu vecu bērnu attīstībā. Empīriskajā daļā tika veikti pedagoģiskie novērojumi pirmsskolas izglītības iestādē, 3-4 gadu vecuma bērnu grupā, izmantojot lomu rotaļas kā bēnu socializācijas sekmētāju. Veiktie pedagoģiskie novērošanas rezultāti tika apkopoti tabulās un diagrammās. Apkopojot novērošanas rezultātus tiek secināts, ka 3-4 gadu vecuma bērnu socializācijas attīstību var sekmēt ar lomu rotaļu palīdzību. Un izstrādājot pedagoģisko eksperimentu, tas var attīstīt bērnu konkrētās sociālas prasmes, kuru rezultātā viņš spēj veiksmīgi socializēties. Atslēgas vārdi: lomu rotaļas, bērnu socializācija, attīstība. Title of work: Development of socialization of pre-school 3 to 4 years old kids in role playing. Author of work: Linda Bogdanova Scientific supervisor: Dr.psych Guna Svence Content of the work: 51 pages, 3 tables, 3 charts and 35 sources of literature analyzed. Objective of the qualification work: Theoretically analyze and practically study the socialization skills of children at age of 3-4 years and their development. Research methodology: Theoretical - Literature analysis; Empirical -creating a list of observations; Pedagogical experimental author`s program; The dreation of role play authoring programs; Data collection and analysis. The theoretical part analyzed the general developmental characteristics of 3-4 years of age, the characterization of socialization and the role of role play in the development of children aged 3-4 years. In the empirical part, pedagogical observations were made at pre-school establishments, in the group of children of 3-4 years, using role-play facilitators as bean socialization. The pedagogical observation results were summarized in tables and charts. Summarizing the results of the observation it is concluded that the development of the socialization of children of 3-4 years can be facilitated by the role play. And exeprimental authors program, they can develop the specific social skills of children, resulting in a successful socialization. Keywords: role play, children socialization, development.