Show simple item record

dc.contributor.advisorVigule, Dagnija
dc.contributor.authorStīpniece, Madara
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:04:32Z
dc.date.available2018-12-30T02:04:32Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67910
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45864
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats: “Pirmsskolas vecuma bērna matemātisko priekšstatus sekmēšana mājturības un tehnoloģiju rotaļnodarbībās”. Pētījuma priekšmets: pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko priekšstatu veidošanās. Pētījuma objekts – pedagoģiskais process Pētījuma mērķis – teorētiski un praktiski izzināt pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko priekšstatu apguves iespējas mājturības un tehnoloģiju rotaļnodarbībās. Pētījuma jautājums: kā pirmsskolas vecuma bērnam veicināt matemātisko priekšstatus attīstību mājturības un tehnoloģiju rotaļnodarbībās. Pētījuma uzdevumi: 1. Izzināt pedagogu un psihologu atziņas par matemātisko prasmju apguvi pirmsskolā. 2. Raksturot pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarības problēmas skatījumā. 3. Veikt pētījumu par pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko prasmju pilnveidi mājturības un tehnoloģiju rotaļnodarbībās. Pētījuma metodes: •Teorētiskās – literatūras analīze. •Empīriskās – pedagoģiskie novērojumi, anketēšana, matemātisko datu apstrāde Darba praktiskā nozīme: •Izzināt un analizēt, kā pirmsskolas vecuma bērnam veicināt matemātisko priekšstatus attīstību mājturības un tehnoloģiju rotaļnodarbībās; •Praktiski izveidot ieteikumus, kā pirmsskolas vecuma bērnam veicināt matemātisko priekšstatus attīstību mājturības un tehnoloģiju rotaļnodarbībās. Pētījuma teorētiskā daļa ir balstīta uz J. Menča, G. Svences, M. Montesori, M. Vidnere, Golobina, Piaže u.c. autoru atziņām. Teorētiskajā daļā tika analizēti tādi jautājumi, kā matemātisko priekšstatu veidošanās pirmsskolā, matemātisko priekšstatu veidošanās iespējas mājturības un tehnoloģiju rotaļnodarbībās, pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarības. Vai vecāki var sekmēt matemātisko priekšstatu veidošanos, mudinot bērnus līdzdarboties mājas darbos. Pētījumā iegūtie rezultāti liecina, ka matemātiku var integrēt mājturības un tehnoloģiju rotaļnodarbībās. Tas sniedz bērniem vairāk iespējas bērniem darboties praktiski un iegūtās zināšanas pielietot savā ikdienā. Tika izstrādāti un pētīti 3 kritēriji, katram kritērijam 3 darbības apraksti. Darbs sastāv no 2 daļām, kvalifikācijas darbs satur 39 lapas, 1 pielikuma, attēliem, tabulām un izmantotās literatūras avotu sarakstu.
dc.description.abstractTheme of the Qualification Paper: “How to Facilitate the Development of a Pre-schooler’s Mathematical Insights at the Play-Classes of Home Economics and Technologies”. The following aim was set for the Qualification Paper: to study theoretically and empirically the possibilities to acquire by pre-schoolers the mathematical insights at the play-classes of Home Economics and Technologies. Research subject: development of pre-schoolers’ mathematical competences. Research object – pedagogical process Aim of research – to study in practice the possibilities to acquire by pre-schoolers the mathematical insights at the play-classes of Home Economics and Technologies. Research issue: how to facilitate the development of a pre-schooler’s mathematical insights at the play-classes of home economics and technologies. Research tasks are to: 1. Study conclusions draw by educators and psychologists concerning the acquisition of mathematical competences at preschool. 2. Describe the regularities of the pre-schooler’s development in connection to the particular problem. 3. Perform research on the improvement of pre-schoolers’ mathematical competences at the play-classes of Home Economics and Technologies. Research methods: •Theoretical – analysis of literature. •Empirical – pedagogical observations, survey using questionnaires, processing of mathematical data Practical significance of Paper is to: •Study and analyse how to facilitate the development of a pre-schooler’s mathematical insights at the play-Classes of Home Economics and Technologies; •Elaborate in practice the suggestions how to facilitate the development of a pre-schooler’s mathematical insights at the play-classes of Home Economics and Technologies. The theoretical part of research is based on the conclusions drawn by J. Mencis, G. Svence, M. Montessori, M. Vidnere, Golubina, J. Piaget a.o. In the theoretical part there were analysed such issues as the formation of mathematical insights at preschool, the possibilities to develop mathematical insights at the play-classes of Home Economics and Technologies, the regularities of the pre-schooler’s development. Can the parents facilitate the development of mathematical insights by encouraging children to participate in fulfilling house chores? The research results show that Mathematics may be integrated into the play-classes of Home Economics and Technologies. It provides children with more opportunities to act practically and to apply acquired knowledge in everyday life. There were 3 criteria developed and studied, for each criterion – 3 descriptions of activities. The Paper consists of 2 parts, the Qualification Paper comprises pages, annexes, figures, tables and the list of bibliographic items used.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectPirmsskolas vecuma bērnu matemātisko priekšsta
dc.subjectMājturības un tehnoloģiju rotaļnodarbības
dc.subjectPirmsskolas vecuma bērnu attīstības raksturojums
dc.subjectMatemātikas jēdziena skaidrojums
dc.titleKā attīstīt pirmsskolas vecuma bērniem matemātiskās prasmes kulinārijas centrā
dc.title.alternativeHow to develop the mathematical skills of preschool children in the culinary center
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record