Show simple item record

dc.contributor.advisorUršuļska, Vladislava
dc.contributor.authorKuģe, Madara
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:04:38Z
dc.date.available2018-12-30T02:04:38Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67932
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45876
dc.description.abstractBakalaura darba tēma – Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu dialogrunas pilnveide literāro darbu iepazīšanas procesā. Darba mērķis – pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu dialogrunas attīstības iespējas literāro darbu iepazīšanas procesā. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskā daļa – ir analizēti valodas un runas jēdzieni, šo jēdzienu raksturīgākās iezīmes dažādu autoru skatījumā, sniegts bērnu runas vispārīgs raksturojums, raksturota vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstība, analizēti galvenie runas attīstības uzdevumi vidējā pirmsskolas vecumā, aplūkota dialogrunas attīstība kā viens no svarīgākajiem uzdevumiem. Ir raksturoti literārie darbi kā līdzeklis bērnu dialogrunas sekmēšanai. Empīriskā daļa – tiek sniegts darba metodoloģiskais pamatojums, izstrādāti kritēriji, izveidots pētāmo bērnu raksturojums, atlasīti literārie darbi atbilstoši apgūstamajai tēmai un bērnu vecumposmam, aprakstīta pētījuma norise, atspoguļoti un analizēti bērnu dialogi pēc literārā darba iepazīšanas, kā arī veikta iegūto rezultātu analīze. Pedagoģiskās darbības laikā apstiprinājās izvirzītā hipotēze, ka literārie darbi sekmē bērnu dialogrunas attīstību tad, ja tie tiek atlasīti atbilstoši bērnu interesei, pieredzei, konkrētai situācijai; mērķtiecīgi tiek izmantots literāro darbu paraugs dialogu veidošanā; kā arī tiek radīta pozitīva sarunu veicinoša, motivējoša vide. Bakalaura darba apjoms: 87 lpp., 17 attēli, 4 tabulas un 3 pielikumi, 50 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: runa, valoda, dialogs, dialogruna, pirmsskolas vecums.
dc.description.abstractThe bachelor thesis topic is Middle preschool children age group dialogue speech development in the process of learning of literary work. The aim of the thesis is to research development of dialogue speech for middle preschool age children in learning process of literary works. The bachelor thesis consists from two parts – theoretical and empirical. Theoretical part – is created analysis of language and speech concepts and their most characteristic features from different authors perspectives. The general speech characteristics and average preschool age group children speech development have been provided and described. Main speech development tasks in general preschool age group has been analysed and development diagrams have been viewed as one of most important tasks. Literary works have been described as a mean of development of children dialogue speech. Empirical part – methodological justification has been provided, criteria and characteristics of researched children has been created and developed. Literary works have been chosen accordingly to studied topic and children age group, also the process of research has been described and children dialogues have been analysed after learning the literary works. The analysis of results has also been done. During the pedagogical work, the hypothesis, that literal works promote children dialogue speech if they are chosen according to children interests, experience of each situation – confirmed, through this - the environment to positive and motivating dialogues is created. Bachelor thesis volume 87 p., 17 images, 4 tables and 3 annexes, 50 literature sources. Key words: speech, language, dialogue, preschool age.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectRuna
dc.subjectValoda
dc.subjectDialogs
dc.subjectDialogruna
dc.subjectPirmsskolas vecums
dc.titleVidējā pirmsskolas vecuma bērnu dialogrunas pilnveide literāro darbu iepazīšanas procesā
dc.title.alternativeMiddle preschool children age group dialogue speech development in the process of learning of literary work
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record