Pirkstiņu rotaļas 2 līdz 3 gadīgu bērnu runas prasmes sekmēšanai pirmsskolā
Author
Šuļenoka, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Pirkstiņu rotaļas 2 līdz 3 gadīgu bērnu runas prasmes sekmēšanai pirmsskolā. Pētījuma autors: Inese Šuļenoka. Pētnieciskā darba mērķis: Teorētiski un praktiski pētīt pirkstiņu rotaļu nozīmi 2 līdz 3 gadīgu bērnu runas prasmes sekmēšanai pirmsskolā. Teorētiskā daļas pirmajā daļā izzināta 2 līdz 3 gadīgu bērnu runas attīstība dažādu autoru skatījumā. Otrajā daļā sniegts pirkstu rotaļu jēdziena skaidrojums un izmantošana runas attīstībā pirmsskolas izglītības iestādē. Empīriskā daļā veikta 2 līdz 3 gadu vecu bērnu grupas novērošana, runas prasmju novērojums. Pētījumā secināts, ka regulāri izmantojot pirkstiņu rotaļas 2 – 3 gadīgiem bērniem, tiek veicināta emocionālā kontakta veidošanās ar pieaugušo, kas bērnam sniedz drošības sajūtu, attīstās bērna vēlēšanās darboties un netieši tiek vingrināta kustību koordinācija, kas savukārt veicina domāšanas un runas attīstību. Kvalifikācijas darba apjoms: 59 lappuses, 10 attēli, 2 tabulas, 5 pielikumi, izmantoti 43 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: runa, runas attīstība, pirkstiņu rotaļa, pirmsskola. Title: Finger games for 2 - 3 year's old children speech developement in preeschool. Author: Inese Šuļenoka. Object of the research: Theoretical and practical study the role of fingertips for promoting speech skills for 2 to 3 year olds in preschool. In the first part of the theoretical section, the development of the speech of children of 2 to 3 years has been studied in terms of different authors. The second part summarises the interpretation and use of the concept of finger playing in the development of speech in the pre-primary educational establishment. Empiric part a group of children aged 2 to 3, observing speech and language skills has been carried out on an empirical basis. The study concludes that the regular use of fingernail games for 2-3-year-olds facilitates the development of emotional contact with an adult who gives a child a sense of safety, develops a child's desire to act and indirectly exercises movement coordination, which in turn contributes to the development of thinking and speech. The size of qualification work: 59 pages, 10 images, 2 tables, 5 appendixes, 43 literature sources. Keywords: speech, speech development, finger playing, pre-school.