Sižeta lomu rotaļas trīs gadus vecu bērnu vārdu krājuma bagātināšanai ar krāsu nosaukumiem
Author
Samsone, Andra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: ,,Sižeta lomu rotaļas trīs gadus vecu bērnu vārdu krājuma bagātināšanai ar krāsu nosaukumiem’’. Autore: Andra Samsone. Zinātniskā vadītāja: Dr.paed., asociētā profesore Baiba Kaļķe. Kvalifikācijas darbā pētīti faktori, kas nosaka un ietekmē vārda krājuma bagātināšanu ar krāsu nosaukumiem. Teorētiskajā daļā tiek analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par sižeta lomu rotaļām un bērna vecumposma īpatnībām pētāmās problēmas aspektā, runas un valodas attīstību, dialogruna trīs gadu veciem bērniem. Empīriskajā daļā aprakstīta pētījuma gaita, kurā tiek analizētas sižeta lomu rotaļas kā viena no iespējām bagātināt bērnu vārdu krājumu ar krāsu nosaukumiem. Pētījuma rezultāti atspoguļoti 5 tabulās un 7 attēlos. Atslēgvārdi: sižeta lomu rotaļas, krāsu nosaukumi, 3 gadus veci bērni. Qualification work theme: ,,Scene role games for enriching 3 year old children’s vocabulary with colour’’. Author: Andra Samsone. Scientific supervisor: Dr.paed., associate professor Baiba Kaļķe. In the qualification work, there are factors investigated which determine and influence vocabulary enrichment with color names. In the theoretical part, there is analysis of educational and psychological literature about storyline role plays and the peculiarities of child’s age group in the aspect of problem to be investigated, speech and language development, dialogue speech of three years old children. In the empirical part, there is course of this study described, in which the storyline role plays are analyzed as one of the possibilities of children vocabulary enrichment with color names. The results of the study are reflected in 5 tables and 7 images. Keywords: scene role games, color names, 3 years old children.