Bērns ar individualām īpatnībam pedagoģiskājā procesā pirmsskolā
Author
Ter-Sarkisova, Darja
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs izstrādāts par tēmu „Bērns ar individuālām īpatnībām pedagoģiskajā procesā pirmsskolā”. Pētījuma aktualitāti noteica izmaiņas mūsdienu skatījumā uz tādiem bērniem, turklāt daudzas ģimenes un audzinatājas nezin, kā pareizi rīkoties un strādāt šādā situācijā. Darba mērķis ir noteikt darbam ar tādiem bērniem atbilstošas pedagoģiskās darbības pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Pētījums sastāv no 2 daļām – teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā analizēti tādi jautājumi kā apdāvinātības problēma pedagoģijā un psiholoģijā, izskatot tādu autoru pētījumus kā V.Bļinova, K.Hellers, Šumakova u.c. Plaši pētīta pedagoģisko metožu izmantošana izglītojošajā darbā ar pirmsskolas vecuma bērniem, metodes, kas orientētas uz konkrēto vecumposmu. Šajā pētījumā tiek pētīts vidējais 3-4 gadu vecuma posms. Darba pētījuma daļā aprakstīts pētījuma metodoloģiskais pamats, sniegts pētāmās grupas raksturojums un pētījuma norises apraksts – bērnu novērošana, aptauja, vecāku anketēšana, vērojumu salīdzināšana, kā arī iegūto kopīgo rezultātu analīze. Praktiskajā daļā pētīta bērnu apmācības nestandarta pieeja pirmsskolas mācību procesā. Pētījuma ietvaros 12 bērni vecumā no 3 gadiem līdz 4 gadiem, tika vērtēts viņu tēlotājdarbības apguves līmenis saskaņā ar izstrādātajiem kritērijiem. Tēlotājdarbībai un veidošanai tika izmantotas netradicionālas tēlotājdarbības tehnikas un nestandarta nodarbību pieeja. Darba rezultāti: mērķis tika sasniegts – bērni ir apguvuši dažādas nestandarta tehnikas tēlotājdarbībā. Tas ļoti sekmēja bērnu darbu nodarbībās un bērnu vispārējo attīstību. The topic of the diploma thesis is “Children with individual features in a pedagogical process in kindergartens”. Determined research actuality change the modern way of how we percieve those children, besides in many families and preschool teachers don’t know how to behave and work in that type of situation. A research objective is to determine the correct pedagogical way of cooping with those children due to the pedagogical process in preschool. Research stands from 2 parts - theoretical and practical. In the theoretical part there is such question analyzed as a problem of gift children in pedagogics and psychology. The research is based upon such authors as V. Blinova, K.Heler, Shumakova e.a. Use of the pedagogical methods is investigated to be clarifying at work with the children of a preschool age. Method is oriented on a significant age. In this research the age group is 3-4 years old children. The research part of the paper contains the methodological foundation of the study, description and research motion description of the investigate group are given - infantile look after, questioning, questionnaire of parents, compare of supervisions, as also analysis of the obtained general results. In non-standard approach is the practical department investigated to the children in a macību process pirmsskolā. In research frames 12 children in age from 3 years to 4 years, after produced criteria valuing anof their level of graphic activity. Work results: an aim was arrived at - children mastered non-standard techniques in graphic activity, and it very helped them not only employments but also in life