Skolotāju sadarbība ar vecākiem pirmsskolas vidējā vecumposma bērnu saskarsmes prasmju pilnveidē
Author
Vēvere, Gita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Muzis, Ivars
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma ‘’Skolotāju sadarbība ar vecākiem vidējā vecumposma bērnu saskarsmes prasmju pilnveidē’’ mērķis ir pētīt skolotāju sadarbību starp vecākiem vidējā pirmsskolas ( 4-5 gadu) vecuma grupā. Lai mērķi sasniegtu, tika izvirzīta šāda hipotēze: veiksmīga sadarbība starp skolotāju un vecākiem būs tad, ja vecāki tiks informēti par ikdienu pirmsskolā un, ja vecāki tiks iesaistīti kopīgās sapulcēs, radošajās pēcpusdienās, bērna un vecāku kopīgu darbiņu veikšanā. Lai pierādītu izvirzīto hipotēzi, tiek izstrādāts teorētiskais pamatojums – tiek analizēti psihologu, zinātnieku, pedagogu viedokļi un pētījumi par sadarbības un to īstenošanas veidiem pirmsskolā. Pētījums sastāv no divām daļām: teorētiskās daļas un praktiskās daļas. Empīriskajā daļā tiek veikts praktisks pētījums, kurā pētīta pirmsskolas skolotāju sadarbība ar vecākiem vidējā pirmsskolas vecuma grupā. Pētījums tiek veikts Rīgas pirmsskolas izglītības iestādē “X” vidējā pirmsskolas vecuma grupā. Pētījumā piedalījās 8 pirmsskolas skolotāji un 16 bērnu vecāki. Pētījuma rezultātā tiek izdarīti secinājumi, kuri apstiprina izvirzīto hipotēzi – veiksmīga sadarbība starp skolotāju un vecākiem būs tad, ja vecāki tiks informēti par ikdienu pirmsskolā, vecāki tiks iesaistīti kopīgās sapulcēs, radošajās pēcpusdienās, bērna un vecāku kopīgu darbiņu veikšanā. Kvalifikācijas darba apjoms ir 44 lpp, attēlu skaits – 16, tabulu skaits – 2, pielikumu skaits – 5, literatūras un avotu skaits – 21. Atslēgas vārdi: saskarsme, prasmes, vidējais pirmsskolas vecums, skolotāji, vecāki. The topic of the qualification “Teacher cooperation with parents in improving middle – age child communication skills” aims to study. To achieve the goals, the following hypothesis was put forward: successful cooperation between the teacher and parents will be if parents are informed even in the day – to – day preschool, and if parents are involved in joint meetings, creative afternoons, joint work of the child and parents. The theoretical justification is developed to demonstrate the hypothesis that been put forward: analysis of the views of psihologists, scientists, educators and studies on ways cooperation and their implementation in preschool. The studyconsists of two parts: theoretical parts and practical parts. In the empirical parts, a practical study has been carried out to study the collaboration of preschool teachers with parents in the middle praschool age group. The study is carried out at the Riga Preschool Education Institution “X” in the middle pre – school age group. The study involved 8 preschool teachers and 16 childrens parents. The study draws conslusions comfirming the hypothesis that the succesful cooperation between the teacher and parents will be when parents are informed about everyday in preschool, parents will be involved in jointt meeting, creative afternoons, joint work of the child and parents. The size of qualification work is 44, number of images – 16, number of tables – 2, number of attachments – 5, number of literature and sources – 21. Key words: conact, skills, average preschool age, teachers, parents.