Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības sekmēšana rotaļās
Автор
Straupe, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba temats ir: “Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības sekmēšana rotaļās”. Darba mērķis ir pētīt jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības veicināšanu ar rotaļām. Darba autore ir LU studente Zane Straupe. Darba vadītāja ir docente Inga Stangaine. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā tiek analizēta bērnu emocionālās atsaucības veidošanās dažādu autoru skatījumā. Tiek sniegts emociju un jūtu vispārīgs raksturojums pedagogu un psihologu teorijās, kā arī atziņas 2 - 3 g. vecuma bērnu specifiku šajā sakarā. Tiek apskatītas pedagogu un psihologu atziņas par 2 – 3 g. bērnu vecumposma īpatnībām, attīstību. Vēl šajā nodaļā tiek apskatīti rotaļu klasifikācija un pētījumi par pozitīvo ietekmi uz bērnu attīstību. Praktiskajā daļā ir sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums un pētāmās bērnu grupas raksturojums. Balstoties uz pētnieku izstrādātas bērnu novērtēšanas kritērijiem, tika atlasīti tie kritēriji, kas atbilst bērna emocionālajai atsaucībai. Pētījuma gaitā tika atlasītas attīstošas rotaļas, kas ir vērtas uz emocionālas atsaucības veicināšanu. Pētījumā tiek salīdzināti rezultāti – bērnu emocionālās atsaucības novērtēšana pirms intensīvām nodarbībām ar rotaļām un pēc. Pētījuma rezultāti liecina, ka rotaļas veicina bērnu emocionālo atsaucību – četros emocionālās atsaucības kritērijos izmaiņas notikušas un vienā nē. Darbs sastāv no 48 lappusēm, 3 attēla, 13 tabulām, 1 pielikumiem, 58 literatūras un citiem informācijas avotiem: 34 ir latviešu valodā, 13 svešvalodā – angļu, 11 svešvalodā - krievu. Atslēgvārdi: emocijas, emocionālā atsaucība, emocionālā attīstība, rotaļa, pirmsskola The theme of this coalification work is “Developing the emotional responsiveness of youngest preschool age toddlers by games”. The aim of the work is to study of the facilitation of emotional responsiveness of younger children of pre-school age by playing games. The author of the work is LU student Zane Straupe. The supervisor is assistant professor Inga Stangaine Coalification work consists two parts – the theoretical and practical part. In the theoretical part is analysed psychological and pedagogical theories and research of emotions and children’s emotional response. Analysed the findings of pedagogues and psychologists about children’s 2-3 y. age specifics and development. This chapter also discusses game play classification and research, the positive effects on child development. In the practical part presents the methodological base of the research and the characteristics of the sample of children participated in study. Based on researchers group developed of the criteria for the children’s assessment, some criteria were selected that measures the child's emotional responsiveness. During the study, developmental games were selected, with aim to facilitate children’s emotional responsiveness. The study compares the results - assessing children's emotional responsiveness before and after intense exercise with developmental games. The results of the study indicate that the games contribute in to children's emotional responsiveness development - in the four criteria of emotional responsiveness changes were identified and in one - not. The work consists of 48 pages, 3 picture, 13 tables, 1 annex, 58 literature and other sources of information: 34 is in Latvian, 13 in foreign language - in English, 11 in foreign language - in Russian