Show simple item record

dc.contributor.advisorKalve, Aija
dc.contributor.authorSaulīte, Liene
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:04:58Z
dc.date.available2018-12-30T02:04:58Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67980
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45909
dc.description.abstractAutore: Liene Saulīte, darba vadītāja: Mag.paed. Aija Kalve. Kvalifikācijas darba tēma: PIECGADĪGU BĒRNU RADOŠUMA SEKMĒŠANAS IESPĒJAS LITERĀRU DARBU IEPAZĪŠANAS PROCESĀ. /THE PROMOTION OPPORTUNITIES OF FIVE YEARS OLD CHILDREN'S CREATIVITY BY USING THE PROCESS OF GETTING ACQUAINTED WITH LITERARY WORKS. Jelgava, 2018.- (61 lpp., 11 att., 5 tab., 48 bibliogrāfiskie nos., 8 pielikumi) Darba mērķis: teorētiski pētīt un empīriski pamatot piecgadīgu bērnu radošuma sekmēšanas iespējas literāru darbu iepazīšanas procesā. Pētījums sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskās nodaļas ietvaros pētīta pedagoģiski psiholoģiskā literatūra, analizējot radošuma jēdzienu; radošuma attīstību bērniem piecu gadu vecumā un to ietekmējošos faktorus; analizēti mācību satura veidojošās caurviju prasmes; analizēti literāro darbu atlases kritēriji un metodiskie paņēmieni, kuri ir izmantojami bērnu radošuma attīstīšanai literāru darbu iepazīšanas procesā. Teorētiskās literatūras izpēte ļāva empīriskajā daļā veikt piecgadīgu bērnu (12 bērni -vecāka grupa) radošuma līmeņa pirmreizēju diagnostiku; intervēti pieci pirmsskolas izglītības skolotāji; izstrādāta un realizēta pedagoģiskā izmēģinājuma programma (12 rotaļnodarbības). Katrai nodarbībai tika izvēlēts literārs darbs radošuma veicināšanai, izvēlēta metodoloģija un noteikts sagaidāmais rezultāts. Aprobējot iegūtos datus, rezultāti ļāva secināt, ka pētījuma sākumā izvirzītā hipotēze: piecgadīgu bērnu radošums literāro darbu iepazīšanas procesā tiks sekmēts, ja: 1.tiks izvēlēti literāri darbi atbilstoši bērna vecumposmam, interesēm, vajadzībām; 2.tiks izvēlēti atbilstoši metodiskie paņēmieni bērnu vajadzībām un spējām; 3.tiks radīts pozitīvs mikroklimats gūst apstiprinājumu. Darba noslēgumā ir iekļautas rotaļnodarbības pirmsskolas skolotājiem radošuma sekmēšanai literāru darbu iepazīšanas procesā. Atslēgas vārdi: radošs, radošums, literāri darbi, vecumposma īpatnības.
dc.description.abstractAuthor: Liene Saulite, work head: Mag.paed. Aija Kalve. The title of qualification work is: THE PROMOTION OPPORTUNITIES OF FIVE YEARS OLD CHILDREN'S CREATIVITY BY USING THE PROCESS OF GETTING ACQUAINTED WITH LITERARY WORKS. Jelgava, 2018.- (61 pages, 11 images, 5 tables, 48 reference sources, and 8 appendices.) The aim of the work is to conduct a theoretical research in the opportunities for promotion the creativity in five years old children by using the process of getting acquainted with literary works and prove it by empirical measures. The research consists of two parts – one being theoretical, the other - empirical. In the framework of the theoretical part of the research the literature of pedagogical psychology has been studied, analyzing the notion of creativity, development of creativity in the five years old children and the factors influencing that. The cross - cutting skills of the learning content, as well as the criteria for selecting literary works have been analyzed too. Furthermore, the methodological ways for the development of children’s creativity through the process of getting acquainted with the literary works have been also analyzed. The study of the theoretical literature ensured the ability to make the first assessment of the creativity level in the group of five year old children (group of 12 children). During this process five preschool teachers were interviewed, the pedagogical investigation program has been elaborated and implemented (12 play lessons). For each of the lessons one literary work for creativity promotion and a methodology was chosen, as well as the expected result for each lesson was set. Examining the acquired data, the results allowed to draw a conclusion that the hypothesis which was suggested in the beginning of the research, namely, that the creativity of five year old children would be promoted, provided that: 1.literary works would be chosen taking into due consideration the children age, their interests and needs; 2.methodological ways would be chosen considering the children’s needs and abilities; 3.the positive environment would be created has been proved. In the end of the work the play lessons for preschool teachers for the development of children’s creativity through the process of getting acquainted with the literary works have been included. Key words: creative, creativity, literary works, age group related specifies.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectRadošs
dc.subjectradošums
dc.subjectliterāri darbi
dc.subjectvecumposma īpatnības
dc.titlePiecgadīgu bērnu radošuma sekmēšanas iespējas literāru darbu iepazīšanas procesā
dc.title.alternativeThe promotion opportunities of five years old children's creativity by using the process of getting acquainted with literary works
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record