Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu gatavības skolai veicināšana pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Pretice, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore Laura Pretice. Bakalaura darbs ir izstrādāts par tēmu „Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu gatavības skolai veicināšana pirmsskolas izglītības iestādē”. Pētījuma aktualitāti noteica izglītības satura un pieejas mūsdienu problēma – nespēja darboties un mācīties uz savas pieredzes balstītām zināšanām – kompetencēm. Tāpēc nepieciešams lielāku vērību pievērst īpaši vecākā pirmsskolas vecuma bērniem, veicinot to sagatavotību skolai. Pētījuma mērķis ir analizēt bērnu gatavības skolai veicināšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē. Darbs sastāv no ievada, trīs daļām, secinājumiem un trīs pielikumiem. Pirmajā daļā tika analizēta literatūra par vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstību, gatavību skolai un tendencēm 21.gadsimtā. Otrajā daļā tika apskatīti un analizēti pedagoģiskie līdzekļi vecākā pirmsskolas vecuma bērnu gatavībai skolai veicināšanai. Trešajā daļā tika sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums un aprakstīts pētījums, kas tika veikts Talsu „X” PII, novērojot 10 speciālās grupas bērnu attīstību, spējas, kompetences, dotas rekomendācijas tālākai bērnu izglītošanai. Analizētas pedagogu atbildes uz anketas jautājumiem. Autore secina, ka, pedagogi izmanto tādas mācību metodes un paņēmienus, kas rosina bērnu izziņas darbību, sekmē katra bērna iesaistīšanu pedagoģiskajā procesā, respektējot ikviena bērna individuālās attīstības vajadzības. Pirmsskolas iestādē aktualizē darbības, kas veicina bērnu fizisko attīstību. Darbs kopumā izklāstīts 50 lappusēs, tajā iekļautas 5 tabulas un 2 attēli. Darbā izmantoti 37 literatūras avoti un pievienoti 3 pielikumi. Atslēgas vārdi: PIRMSSKOLA, SAGATAVOŠANA SKOLAI, PEDAGOĢISKAIS PROCESS. The author of the work is Laura Pretice. The Bachelor's paper is devoted to the topic "Promotion of the oldest preschool children’s readiness for school in the preschool educational institution". The topicality of the study determines the content of education and approaches to the modern problem - the inability to operate and learn from their own experience-based knowledge - competencies. It is therefore necessary to pay more attention to especially older preschool children by promoting school preparation. The aim of the study is to analyse the possibilities of promoting children's preparedness for school in a pre-school educational institution. The work consists of an introduction, three parts, conclusions and three annexes. In first part, there is analysed the literature on the development of early childhood, school readiness and trends in the 21st century. In the second part, there are examined and analysed pedagogical means for promoting the readiness of the elder preschool children to school. In the third part, there is provided the methodological substantiation of the research and described the research carried out in Talsi "X" PEI, observing 10 special groups of children's development, abilities, competences, recommendations for further education of children. Analysed teachers' answers to questionnaire. The author concludes that pedagogues use teaching methods and techniques that stimulate cognitive activity of children, promote the involvement of each child in the pedagogical process, while respecting the individual development needs of each child. Activities that promote the physical development of children are updated in the pre-school institution. The work is generally outlined on 50 pages, it includes 5 tables and 2 images. 37 sources of literature are used in the work and 3 annexes are added. Keywords: PRE-SCHOOL, PREPARATION FOR SCHOOL, PEDAGOGICAL PROCESS.