• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tiešsaistes tirdzniecības iespēju uzlabošana uzņēmumam SIA "NUKO"

Thumbnail
View/Open
303-68285-Ginters_Armands_ag14083.pdf (1.605Mb)
Author
Ginters, Armands
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Rozīte, Kristīne
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Darbs atspoguļo e-komercijā pastāvošās tendences un mazumtirdzniecības tiešsaistes tirdzniecības nozīmes pieaugumu. E-komercijas uzņēmumi mazumtirdzniecībā saskaras ar strauju izaugsmi, bet tiem nākas arī darboties ļoti spēcīgas konkurences vidē, līdz ar to ir liela nozīme izmantoto e-rīku, tehnoloģisko un mārketinga risinājumu kompleksai pielietošanā savā darbībā. Lai veicinātu tirdzniecības iespēju uzlabošanu uzņēmumam SIA „NUKO”, autors izstrādāja kompleksu pasākumu plānu, kas sastāv gan no e-vietnes tehnoloģiskiem un mārketinga risinājumu uzlabojumiem, gan sociālo tīklu optimizācijas plāna un ieteikumiem loģistikas pilnveidošanai. Šāda plāna ieviešana uzņēmumam palīdzētu par 40% nākamā gada laikā, veicināt tiešsaistes tirdzniecības apjomus. Diplomdarbs sastāv no ievada, trīs nodaļām un secinājumiem. Darba pirmajā nodaļā ir ietverts e-komercijas, tiešsaistes tirdzniecības un tās lomas mazumtirdzniecībā raksturojums, kā arī tās veicināšanas ar kompleksiem mārketinga un tehnoloģiskajiem risinājumiem iespēju analīze. Otrā nodaļa sastāv no uzņēmuma un tā tiešsaistes tirdzniecības platformas raksturojuma un esošo tirdzniecības veicināšanas pasākumu analīzes. Trešajā nodaļā ir izstrādāts pasākuma plāns tiešsaistes tirdzniecības uzlabošanai, balstoties uz teorētiskajiem aspektiem, esošās situācijas raksturojumu un klientu aptauju. Darba noslēgumā tika izstrādāti un ir iekļauti secinājumi. Diplomdarba apjoms, neskaitot pielikumus, ir 66 lapas. Tajā ir 4 tabulas, 13 attēli, 45 bibliogrāfiskās vienības, darbam pievienoti 2 pielikumi. Atslēgas vārdi: Tiešsaistes tirdzniecība, e-komercija, mobilās lietotnes, e-rīki, komplekss pasākumu plāns.
 
The work reflects current trends in e-commerce and an increasing importance and role of the online retailing. E-commerce companies face rapid growth in retail sales, but they also have to operate in a very strong and competitive environment, which makes it essential to use combined e-tools, technological and marketing solutions in their activities. In order to improve online sales opportunities for the company „NUKO”, the author developed a complex action plan, which consists of both technological and marketing improvement solutions of the website, social network optimization plan and development recommendations for the company’s logistics. Implementation of this plan would help the company to increase next year’s online sales volumes by 40%. The diploma thesis consists of an introduction, three chapters and conclusions. The first chapter includes an overall description of e-commerce, online retailing and its role in the retail trade sector, as well as an analysis of complex marketing and technological solutions that can improve the importance and role of the online commerce. The second chapter consists of an analysis of the company and its online sales platform and description of the existing online sales promotional activities. The third chapter sets out a complex action plan to improve online sales, which bases on theoretical aspects, the analysis of the current situation and the customer survey. Conclusions were prepared and are included at the end of the work. The total volume of the diploma thesis, excluding the annexes, is 66 pages. It contains 4 tables, 13 pictures, 45 bibliographical units and 2 annexes included at the end of the thesis. Keywords: Online commerce, e-commerce, mobile apps, e-tools, complex action plan.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46053
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV