• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

SMM kā ietekmes instruments uz lietotāju sociālo apziņu

Thumbnail
View/Open
306-68303-Zavisjus_Aleksandra_az12059.pdf (2.832Mb)
Author
Zavišjus, Aleksandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Balode, Ineta
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir „SMM kā ietekmes instruments uz lietotāju sociālo apziņu”. Bakalaura darba mērķis ir izpētīt, ar kādu valodas stratēģiju un metožu palīdzību iespējams ietekmēt sociālo tīklu lietotāju sociālo (masu) apziņu. Lai sasniegtu darba mērķi, ir veikta termina “sociālā apziņa” izpēte, kā arī tiek apskatītas dažādas SMM stratēģijas un tā darbības princips. Darbā tika izmantotas sekojošas pētījuma metodes: 1. teorētiskā: literatūras un interneta avotu analīze; 2. analītiskā: reklāmas publikāciju vietnē Instagram analīze. Lasītājs īsi tiek iepazīstināts ar sociālās apziņas jēdzienu un tā būtību. Bakalaura darbā ir tuvāk raksturots SMM termins, kā arī izpētīts koncepcijas WEB 2.0 darbības princips. Reklāmas publikāciju analīzes gaitā noskaidrots, ka kopumā pastāv trīs dažādas stratēģijas sociālās apziņas ietekmei vietnē Instagram.
 
The topic of this bachelor’s paper is “SMM as an influence instrument on the social consciousness of users.” The aim of this bachelor’s paper is to examine which language strategies and methods can influence the social (mass) consciousness of social network users. In order to achieve the aim of the work, the term "social consciousness" has been studied, as well as the different principles of the SMM strategy are considered. In the work were used the following research methods: 1. theoretical: theoretical analysis of literature and Internet sources; 2. analytical: analysis of advertising posts in Instagram. The reader is briefly acquainted with the concept and essence of social consciousness. The Bachelor's paper describes the term "SMM" more closely and explores the principle of the concept of WEB 2.0. The analysis of advertising publication showed that there are three different strategies for the impact of social consciousness on Instagram.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46101
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6775]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV