Pāreja uz mācībām valsts valodā mazākumtautību vidusskolās: politisko aktoru piedāvātās dienaskārtības reprezentācija Latvijas interneta medijos
Author
Meisters, Guntis
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tetarenko, Anastasija
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir “Pāreja uz mācībām valsts valodā mazākumtautību vidusskolās: politisko aktoru piedāvātās dienaskārtības reprezentācija Latvijas interneta medijos”. Darba mērķis ir noskaidrot, vai un kādā veidā politiskie aktori, reaģējot uz politisko iniciatīvu, izplata savu informāciju, lai ietekmētu politisko un mediju dienaskārtību, tādējādi mēģinot panākt sev labvēlīgu politisku iznākumu. Teorētiskajā daļā izmantots politiskās komunikācijas, dienaskārtības noteikšanas un veidošanas, mediatizācijas, lietojuma un apmierinājuma teorijas skaidrojums. Pētniecībā izmantota kvantitatīvā kontentanalīze, Aļģirda Greimasa aktantu modelis un daļēji strukturētas intervijas. Pētījumā secināts, ka politiskie aktori ir ietekmējuši mediju dienaskārtību. The Bachelor thesis is “Transition to study in national language in minority secondary schools: Representation of the agenda offered by political actors in Latvian Internet media”. The aim of this work is to find out if and how political actors disseminate their information as a response to a political initiative in order to influence the political and media agenda, thus trying to achieve a positive political outcome. The theoretical part includes political communication theories, agenda setting and building theories, mediatization, uses and gratifications theory. Research use Quantitative Content Analysis, Algirdas Julien Greimas Actantial Model and Semi-structured Interviews. The study concludes that political actors have influenced the media agenda.