Show simple item record

dc.contributor.advisorŠulmane, Ilze
dc.contributor.authorMoškova, Jana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2019-02-05T02:02:01Z
dc.date.available2019-02-05T02:02:01Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other68531
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46174
dc.description.abstractBakalaura darba „Humors un izklaide medijos: lietošanas paradumu un motivācijas atšķirības jauniešu un pieaugušo auditorijās” mērķis ir noskaidrot mediju lietotāju attieksmi pret humora un izklaides lomu medijos, vai un kā šie humoru un izklaidi saturoši mediji apmierina patērētāju vajadzības un vai ir novērojamas mediju patērēšanas lietošanas paradumu un motivāciju atšķirības pieaugušo un jauniešu vidū. Darba teorētiskā daļa ir balstīta uz teoriju par masu medijiem, auditoriju, izklaidi kā mediju efektu un humora psiholoģisko lomu kā arī cilvēku emociju gūšanu. Aptaujas, padziļinātās, daļēji strukturētās intervijas ar cilvēkiem, kuri patērē humoru un izklaidi saturošus medijus, parādīja ka ir novērojamas atšķirības to patērēšanā, mediju auditorijas jauniešu un pieaugušo vidū. Humoru vai izklaides mediju produktu patērēšanas motivācijas tādas kā padomu gūšana kā rīkoties, uzvesties situācijās, kurās patērētājam nav personīgas pieredzes kā arī vielas gūšana sarunām ar draugiem un paziņām, lai iemācīties kādus jaunus jokus un apkārtējo uzjautrināšanas paņēmienus ir motivācijas pēc kurām galvenokārt vadās jaunieši. Tika noskaidrots arī tas, ka neskatoties uz to, ka mūsdienas ir ļoti attīstījušas tehnoloģijas un mediji kļuva par masu informācijas līdzekli, toties tie nav kļuvuši par masu izklaidi, jo cilvēki turpmāk tiecās pēc izklaides, nepatērējot medijus. Visbiežāk minētie cilvēku izklaides veidi ir ballēšanās ar draugiem, ceļošana un filmu – komēdiju skatīšanās. Bet neskatoties uz to cilvēki diez gan bieži patērē izklaides mediju produktus, lai apmierināt savas vajadzības pēc izklaides brīžos, kad viņiem ir brīvais laiks, vai arī ir vēlme izklaidēties, neizejot no mājām.
dc.description.abstractThe aim of the Bachelor Thesis “Humour and entertainment in media: the differences in habits and motivation of consumption among adult and teenager audiences” is to investigate whether the motivations of audiences vary depending on socio demographic attributes of their representatives as well as clarifying whether and how these broadcasts meet the demands of its consumers by discovering the attitude towards the role of humour in entertainment by. In order to confirm the theory, the survey and in-deph, semi-structured interviews were held with people who consume humor containing media. The theoretical part of the research is based on mass media theories, audience, entertainment as an understanding of media effects, humour and human emotions. The results of the research demonstrate the correlation in the habits and motivation of consuption among adult and teenager audiences and the differences between people’s attitude towards the perception of entertainment and media consumption habits. The motivation types for consuming humor or entertainment media products such as: receiving advice on how to act and behave in situations where the consumers have no personal experience, receiving some information for conversation with friends and acquaintances, for learning some new jokes and techniques for amusement are the motivation types of young people. Although the modern technologies have become very sophisticated and the media has become a mass media, the research has clarified that the media has not become the mass entertainment tool as people still strive for entertainment without using the media. The most common forms of entertainment for people are partying with friends, traveling and watching comedies. Nevertheless, people often use entertaining media products to meet their entertainment needs when they have free time, or have a desire to have fun without leaving home.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKomunikācijas zinātne
dc.subjectvajadzības
dc.subjectlietojums
dc.subjectapmierinājums
dc.subjectizklaide
dc.subjecthumors
dc.titleHumors un izklaide medijos: lietošanas paradumu un motivācijas atšķirības jauniešu un pieaugušo auditorijās
dc.title.alternativeHumour and entertainment in media: the differences in habits and motivation of consumption among adult and teenager audiences
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record